Friday, September 30, 2011

neljapåev nagu neljapåev ikka

Kuna ma praegu olen koolis, siis ma ei viitsi oma klaviatuuri keelt åra vahetada, sest ma vahepeal pean mårkmeid tegema ja selleks on mul norra klaviatuuri vaja. Aga igatahes: eile oli våga tore påev.
Esimene tund oli ühiskonnageograafia, kus pidime kirjutama, milline on Steinkjer. Ehk mida kultuuriliselt siin teha saab ja milline see on ja mis see on ja kus ta asub ka! Pårast rååkisime terves klassis Steinkjerist ja jøudisime jåreldusele, et siin on hea elada. Win.
Siis oli mul vaba tund, mille ajal ppisni prantsuse keelt ja rååkisin inimestega juttu. Muidugi nimesid ma ei måleta, aga kuidagi avastasin end istumas raamatukogus diivanil ja ümber køik kutid. Ja siis üks neist küsis, kas ma olen AFSiga, aga kui ma ütlesin, et YFUga siis ta vaatas mulle otsa ja küsis et "mis see veel on?" ma siis seletasin talle, et see on teine programm, mis on våga våga åge! Tal oli mingi søber, kes paar aastat tagsi AFSiga Soomes kåis. veits veider. Minna Norrast Soome vøpiks. Teeb vist suht sama vålja, mis Eestist Norra? Igatahes nad küsisid et miks Norra ja nii edasi Tore. Pårast rååkisime ilmast. Nad råågivad kogu aeg ilmast.
Siis pidin prantsuse keele tundi minema, kus meil oli tøø ja pårast tøød tegime mingeid rååkimisharjutusi. Veider oli, ma nii tropp seal klassis ju. Aga pole hullu, saame hakkama. Ja siis råkisime veel, et låhme ikka Mårtsis Pariisi ja elu on lill. Ma ikka veel ei tea, mitu miljonit see reis maksma låheb vøi millal need kuupåevad tåpselt oleksid. Ei tea.. årge küsige.
Siis pidi mul olema jålle vaba tund, aga selle asemel oli mul norra keel Kariniga, mis oli jålle våga våga tore. Naersime ja ma siis øppisin ka midagi. Tegime neid rollimångu nagu pmts, et mina tahan pakki saata kuskile ja pean norra keeles küsima. Påris raske oli, lausete kokkupanek on ikka våga raske. JA siis ma øppisin veel, et VERB on PUU!
Siis søin løunat ja samal ajal hakasid Russid tegutsema.
MA ei tea kas ma olen rååkinud, kes vøi mis on RUSS. aga Russ (hååldatakse rüss, mitte russ nagu venelane) on siis kaheteistkümnendikud, kes siin nalja ja lollusi teevad. Umber nagu meil on rebaste rets, nad vøivad ka køike teistegea teha pøhimøtteliselt. Aga nende eesmårk on siiski omavahel olla ja oma viimast kooliaastat nautida. Keskkoooliaastat.
Eile oli neil siis igav, nii et nad kutsusid nimepidi neli kutti, kes pidid istuma toolil ja hoidma banaani jalgevahel ning neli tüdrukut, kes pidid pølvili nende ees olema ja seda banaani siis søøma. Påris naljakas oli. tasuta banaani sai süüa våhemalt, nagu mu klassiøde ütles, kes sellest osa pidi vøtma.
Pårast jåid kaks paari alles ja neil seoti jalad kinni, ¨ks kuti jalg ja teine tsiki jalg ja siis nad pidid ümber Origo jooksma, see on see suur søøgisaal. Påris naljakas oli. 2STA vøitis, ehk minu klass.
Pårast seda oli meil viimane tund- inglise keel. Midagi eriti huvitavat ei toimunud arutasime niisama eksamite ja nenge møttekuse üle.
Siis låksin kesklinna ja passisin pool tundi raamatukogus: lugesin oma raamatut ja viisin laetnutatud asju tagasi. Ønneks polnud millegagi hiljaks jåånud, nii et ma ei pidanud rasket raha maksma. Våga hea!
Siis låksin bussile ja koju. Kodus rååkisime ja søime ja rååkisime veel, ning siis olin poolunes enda toas ja vaatasin seriaali. Kui suurde tuppa låksin kåima siis Mona ja Gunnar magasid, nii et låksin tagasi ja vaatasin veel seriaali. Kui uuesti suurde tuppa låksin, olid nad årganud, niiet vaatasin nendega koos telekast mingit imelikku saadet. Ühesønaga oli seal mingi mees ja tema pere, kellele mees süüa tegi, aga mitte åga tervislikku toitu, vaid mingit purgitoitu igapåevaselt. Ja see purgitoit oli kallis ka veel pealekauba (3 purki maksid 150 NOK). Ja siis seal oli üks kuulus kokk, kes siis øpetas neid øigesti ja tervislikumalt ja odavamalt süüa tegema. Påris tore oli.
Siis rååkisin veel Jøriga veits juttu, kuni ma magama låksin.
Unustasin tåiesti åra, et pidin Paulaga Skypes olema, niiet feilisin. Aga tåna!!

-kista.

No comments: