Wednesday, September 28, 2011

Järgmine selgroog..

Ärkasin kell 11 päeval. Nii tore oli kaua magada. Kui ma kell 7:04 ärkasin tõusin juba istukile enne kui meelde tuli, et võin täna magada.. ja kohe kaua magada. Nii hea uni oli!
Kooli läksin vaid kaheks tunniks. Mona sõidutas mind. Esimene tund oli matemaatika, kus ma täna unustasin aeglaselt kirjutada, niiet 15 minutit istusin niisama ja mitte mdiagi tarka ei teinud. Veider oli. Teine matemaatika pidi meil ka veel olema, aga ütlesin õpetajale, et ei saa sinna minna, sest pean oma kontaktõpetajaga rääkima minema. Nii et siis oli mu esimene norra keele tund. Mis oli väga väga äge!
Kõigepealt oli mu õpetaja väga üllatunud, et ma üldse midagi norra keeles rääkida oskan. nimelt oli ta arvanud, et ma ei oska üldse mitte midagi öelda, peale selle et "Tere mina olen Krista". Nii et ta oli väga positiivselt üllatunud kui ma talle oma perekonnast ja endast rääkisin. Täiesti norra keeles! Ise olin ka suht üllatunud, et ma seda teha suutsin. Veider.. väga veider.
Siis õppisime veidi grammatikat ja niisama. Midagi megarasket ei teinud, aga lihtsalt leppisime kokku, et nendes tundides räägime vaid norra keeles. Välja arvatud muidugi siis, kui ta mulle midagi seletama peab (grammatikast näiteks) või kui mina mingi sõna tähendust küsin. Siis on ju normaalne rääkida inglise keeles paar sõna.
Siis rääkis Luca minuga. Ta vahetusvend nimelt kogub igasuguseid erinevaid münte ja sente ja siis Luca küsis, et äkki mul on Eesti sente. Ma ütlesin, et meil on eruod et ma võin Eesti eurosid tuua. Ja siis ta oli nagu "what? ma Internetist lugesin, et teil on enda raha!" ma ütlesin, et meil sellest aastast tuli euro, aga et ma võin oma vanematele öelda, et nad paar eesti senti saadaksid kui nad neid saavad ja leiavad kuskilt. Nii et kallid ema ja isa, palun pange mu pakki ka paar eesti senti/münti kui te neid kuskilt leiaksite. See oleks väga äge!
Pärast norra keele tundi jalutasin kesklinna ja käisin korraks raamatukogus. Unustasin täna sinna filmid tagasi viia, homme on viimane päev. nii et pean homme kindlasti sealt läbi käima!! Aga sian paar uut filmi ja niisama aega raisata.
Siis tulin koju. Olin poolunes ja lugesin raamatut ning siis sõime õhtust. Magushapu kana riisiga!! Ei usu, et hea oli!
Pärast õhtusööki ei olnud mul väga aega, sest koor algas täna jälle varem, niisiis viis Gunnar mu kooriproovi. Ise läks ta minu kooli, sest lastevanemate koosolek oli täna. Ta ütles, et nad rääkisid põhimõtteliselt sellest, mis sel kooliaastal juhtuma hakkab, kui ilus ja tore uus koolimaja on ning siis muidugi Narva Projektist.
Gunnar ütles, et F auditooriumi leidmine oli päris raske. Ma enne seletasin talle, kus see on, aga ta ütles, et see koolimaja on ikka nii segane! Ma ütlesin, et no shit.
Pärast koori võttis ta mu sealt peale ning tulime koju. bestemor oli siin, sest Mona oli Emma L koolis lastevanematekoosolekul nii et bestemor vaatas Emma L üle ning pani ta magama. Siis tegime bestemoriga plaane Trondheimi minekuks, sest ta ütles, et võtab ühe päeva töölt vabaks, et IKEAsse minna, jõulukinke ostma. Küsisin, et äkki võiksin ma ka kaasa minna, ta oli väga nõus! Nii et ootan, millal me siis kunagi IKEAsse lähme. Ma pole enne IKEAs käinud.. ootan. Võtan fotoka kaasa, ja mängin turisti.
Siis rääkisime Gunnariga juttu. Kõigest ja niisama ning siis tulin oma tuppa filmi vaatama.
Nüüd lähen pesema ja magama. Homme hommikul enam kaua magada ei saa!

Narva Projekt! Nimelt minu koolis on mingi projekt, kus nad siis koguvad raha, et Narvas lastele mänguasju ja vajalikku osta vms. Ja seepärast nad arvavad, et terve Eesti on nagu Narva ja et kõik on nii vaesed ja kellelgi pole raha. Veits vale arusaam, aga need kes ikka teavad, et Tallinn on meie pealinn ja et Narva asub venemaa piiril need ikka saavad aru kui ma ütlen, et Narva ei ole väga "Eesti" linn. Et ta asub küll Eestis aga seal on põhimõtteliselt venelased. Nii et kui nad minu juurde tulevad jutuga et "ma lähen Eestisse, Narva! Saan lõpuks teisi eestlasi näha ja keelt kuulda!" siis on mul alati selline nägu peas, et tule taevas appi. Aga tore, vähemalt teevad midagi ägedat ja see on Eestiga seotud!
olge tublid

-kista.

1 comment:

Hanna Helena said...

Mul on eesti sente kui tuleb välja et su vanemad ei leia kuskilt.