Tuesday, December 13, 2011

Luciadagen (Püha Lucia Päev)

Hommikul ärkasin ja kuulsin, kuidas mu isa all laulis "SA-AA-NTAA-AA LUU-UU-CIII-IIAAA..." ja mul tuli kohe meelde, et on ju Luciapäev.
Ma väga seda ajalugu ei tea. Aga St. Lucia oli Itaalias mingi pühak, kes aitas neid, kes abi vajasid ja tõi valgust, nagu ma aru sain seletustest. Tõi valgust pimedusse põhimõtteliselt. Sõitis alati paadiga, mille ühes otsas oli latern ja siis inimesed teadsid, et Lucia tuleb ja parandab kõik mured ja toob lahendused probleemidele.
Ahjaa, seda päeva tähistatakse aasta kõige pimedamal päeval, ja siis tuuakse valgust, sest Lucia tõi valgust. Ma ei tea, kas te saite aru.
Kooli jalutasin jälle kesklinnast- täna oli õues kohutavalt külm. Või vähemalt tundus lihtsalt nii külm. Oli küll ubes -3 kraadi, aga tundus kui -30. Külmakraadid on siin küll vägagi Eestist erinevad, siiski. Eestis on soe külm, siin on kuidagi, väga.. külm külm.
Esimene tund oli matemaatika, kus rääkisime eilsest terve päeva tööst, mis läks päris normaalselt. Esimeses pooles sain üle poole puntidest, mille üle ma kohe väga õnnelik olin.
Siis oli meil kaks sotsioloogiat. Enne esimese tunni algust kustutasime klassis tuled ja hakkasime seda Santa Lucia lugu laulma.Siis läksid tunnid edasi, kus vaatasime filmi laste psüühhikast ja sain teada, et inimese teevad 60% geenid ja 40% midagi muud, aga see, mis last kodus ümbritseb siiski väga ei loe (ma mõtlen keskmise perekonna ümbrus. kui on jah mingi väga traagiline asi siis on asjad teistmoodi). Sain targemaks. Teise tunni lõpus jäin umbes kaheks minutiks magama ja ärkasin nii, et olin suht kindel, et tund on ammu läbi. Aga siiski olin maganud vaid kaks minutit ja õpetaja isegi ei märganud- success.
Siis sõime lõunat, mis läks väga kiirelt.
Eelviimane tund oli prantsuse keel, kus ma õpetajale veidi rohkem meeldima hakkasin, sest ma oskasin pranstuse keelt enam vähem hääldada, mis talle väga meeldis. Samas ta on mulle alati öelnud, et ma olen väga tark ja tore tüdruk, lihtsalt norra keelt ei oska. Aga nüüd, kui ma temaga ka norra keeles räägin on kõik juba palju toredam.
Ma ikka veel mõtlen, et misasja, norra keel? Nii lamp keel tundub see olevat- ainuke kasutasmispaik ongi Norra, aga samas ei vahetaks ma oma riiki mitte millegi vastu. Lihtsalt teadmiseks teile, ma ei ole kunagi nii õnnelik olnud kui ma praegu siin, Norras olen!
Viimane tund oli norra keel, mis oli kohutavalt naljakas täna. Kuna ma istusin klassivenna Alexiga, siis ta hullult tahtis mind aidata, kui ma oma norra keele töövihikust ülesandeid lahendasin. Lõpuks hakkasin sealt siis ristsõna tegema, mis osutus üle klassi aruteluks- ehk isegi norrakad ei suutnud seda ristsõna lahendada, rääkimata minust. Päris naljakas oli.
Siis lubasid nad kõik mind Eestis külastada, ning mina lubasin neid külastada, kui nad järgmisel aastal Russid on!!!! Ei jõua ära oodata ausaltöeldes!
Aga praegu veel sellest aastast...
Pärast norra keelt jalutasin kesklinna, bussile ning koju. Kuna Emma L oli vanaema juures ja Mona oli kuskil konverentsil siis olime isaga kahekesi õhtusöögil. Nii Eestipärane toit oli: praekartulid. Ainult kartulimaitseaine ja kartulikaste olid puudu. Igatsen </3
Pärast seda vaatasin filmi "The Terminal", sest mul on seda neljapäevaks inglise keele terve päeva tööks vaja. Kõik teised meie klassis on seda juba näinud, sest nad vaatasid seda aasta alguses, kui mina veel esimeses klassis olin ja meil on töös vähemalt kaks küsimust selle kohta.
Siis rääkisin Laugreniga Skypes juttu ning avastasin, et mu eesti keel kõlab kohutavalt ning peale selle ei oska ma enam lauseid moodustada. Kirjutamisega pole hullu, rääkimine on pingutustnõudev ja raske.


Veel Lucia-päevast.Kõik söövad Lucia-koogikesi, mis on saiakesed ja mitte väga magusad aga maitsevad superhästi. Ja nad on eriti erkkollased. Ma ei ole päris kindel, miks, aga nad on. Ja Rootsi omad on paremad kui Norra omad (pean kahjuks tunnistama). Kuna mu isa on rootslane siis tema tegi Rootsi omi (tegelt näevad nad täpselt samasugused väla kui Norra omad, aga maitsevad paremini. Norra omasid tegime nädalvahetusel Trondheimis, muideks!). Igatahes ma sõin neil lõuna-ajal ka ja nad olid lihtsalt superhead!





































Video Santa Lucia laulust, mida ma päev otsa olen kuulnud (norra keelset versiooni küll, aga seda ma ei suutnud leida YouTube'st).



Ilusat Lucia päeva lõppu veel,

-kista.

2 comments:

Laura said...

Kas te päriselt ka tähistate seda Santa Lucia päeva või on see ainult sellepärast, et su isa on rootslane? Mul igatahes midagi sellist küll polnud.

Unknown said...

ei, meil ikka koolis ja igal pool. Køik rååkisid, et see tuleb rootsist aga køigile tåiega meeldib see påev, sest saab laulda (nad ei ole just våga superhead jaljad) ja kukleid süüa.