Sunday, December 25, 2011

Jõululaupäev

Hommikul ärkasin ning esimene asi mis juhtus kui ma oma toa uksest välja astusin oli see, et mu väike õde üritas mind pikali joosta ise ta karjus "GOD JUL KISTAA!!" see oli nii armas!
Kuna mul oli lubatud pidžaamades olla terve päev, siis tõmbasin dressid selga ja läksin telekat vaatama. Telekast tuli "3 pähklit Tuhkatriinule", mis on siis traditsioon siin. See on mingi vana tšehhi film, millele on norra keeles peale loetud, aga ausaltöeldes on ta nii armas film!
Siis sõime riisiputru, ning sel aastal oli ema "kogemata" sinna 2 mandlit sisse kukutanud. Nimelt muidu on vaid üks mandel, aga sel aastal oli kaks. Üks Emmale ja teine mulle! Kingituseks saime šokolaadi, sest Emmale martsipan ei maitse. Muidu oleks jõulumartsipani saanud.
Pärast hommikusööki või lõunasööki või mis ta oli (kell oli 13) hakkasime jälle telekat vaatama, sest sealt tuli norra vana film Jõulutähest. Pooli asju ma ei kuulnud, sest Emma lälises kõrval ja peale selle oli telekas liiga vaikne ka. Aga nii palju, kui ma nägin oli päris armas film. Kahjuks nägin seda vaid poolepealt alates, niiet pooltest asjadest ma aru ei saanud, mis toimus. Lõpuks tulid printsess ja kuninganna tagasi. Miks nad ära olid kadunud? Ei tea, küsige kellegi käest kes seda enne näinud on.
Siis igatahes läksime emaga, panime end riidesse. Hahaha.. mina panin jõuluvanakostüümi selga ja tema oli päkapikk, ning läksime minu sõbranna, Vera, juurde. Väga naljakas oli! Sõitsime siis sinna, panime maskid ette ja lasime uksekella. Vera tuli, tegi ukse lahti ja vahtis suurte silmadega. Ütles "HALLOOOO?" (hääl läks lõpuks üles, nagu mingi eriti surprise oli!) ning vahtis lihtsalt. Ma andsin siis kingituse, milleks oli šokolaadikarp. Vera vaatas ja küsis, et "KÕIK OK?" Me lehvitasime ja läksime ära. Mitte sõnakestki ei lausunud. Ta vaatas meile veel aknast järele. Ma kujutan ette, kui segaduses ta oli.
Siis tulime koju ning oligi aeg juba end korralikult riidesse panna ja vanaema juurde hakata minema. Enne kui minema saime nägin esimest korda üht oma venda, kes siit läbi tuli. Magnus, ta on siis 28? 29? 29 vist ikka. Elab Oslos, nagu mu kõige vanem vend, Kristoffer. Ta tuli siis siit läbi, soovis ilusaid jõule ja läks oma ema juurde. Meie juurde tuleb ta täna.
Me siis läksime vanaema juurde, kus sõime õhtust- sealiha ja hapukapsast ja kartulit. Nagu Eestis! Nii jõulud tuli meelde! Ainult et see sealiha oli hoopis teistsugune kui Eestis, rääkimata hapukapsast, mis maitses nagu piparkoogid. Veider
Avastasin ka eile, et ei ole sel aastal jõulude ajal mitte ühtegi mandariini söönud. Kuidagi veider. Ja kohe pärast seda avastust tuli selline mandariiniisu!!
Igatahes vanaema juures oli magustoiduks meil vanaema omatehtud jäätis omatehtud šokolaadikastmega, mis oli niiii hea!
Pärast õhtusööki tegime paar pilti ning siis vaatasime telekat. Telekast tuli mingi norra meessoost isikute koori kontsert. HHahaha! Ma ei saa öelda, et poistekoori sest seal on ka vanu mehi (50+ kui ma ütlen, et vanu) ja mitte meeskoori, sest seal on ka niiii noori poisse (5-6?) aga nad laulsid superhästi ja see oli nii ilus.
Siis vaatasime veel viimase osa Blaafjelli ja siis tulime koju.
Kodus siis sättisime end kingituste avamiseks valmis. Emma istus akna ees ja vaatas, et millal küll Jõuluvana tuleb. Lõpuks tuligi!
Meie naaber mängis jõuluvana, mis oli lihtsalt niiii naljakas! Ausalt! Jagas siis paar kingitust oma kotist ning läks.
Nimelt siin Norras on veits teistmoodi kingituste avamine kui see, millega mina harjunud olen. Meil on kodus nii, et enne kingituse kätte saamist peab ikka midagi tegema ka! Luuletust lugema või midagi, nii tore traditsioon ju! Siin lihtsalt antakse kink kätte!
Igatahes pärast jõuluvana minekut hakkasime siis kuuse alt kinke jagama. Issand neid kinke oli lihtsalt nii palju, et nad ei saanudki kunagi otsa. Ma arvan, et mu väike õde sai umbes 25 kingitust, kui mitte rohkem. Lihtsalt ulme!
Kingituste jagamine käis järgmiselt: Emma võttis kuuse alt kingi, luges kellele ja kellelt see on ning andis siis kätte. Isik tegi paki lahti nii, et kõik nägid mis ta sai. Nii tore!
Mina sain: raamatu oma maakonnast siin Norras. Ema ütles, et ma pean välja valima, kuhu ma minna tahaksin. Nii äge! Siis sain veel oma dialekti sõnaraamatu, umbes. See on lihtsalt niiiii kasulik! Ahh.. ma nii armastan oma dialekti, see on kõige parem ever!! Siis mu väike õde andis mulle karbi, kuhu ma oma ehted saan sisse panna ning: RUUBIKUKUUBIKU! Jah, originaal ruubikukuubiku! NIIII ARMAS!!! Mu isa ütles, et ta oli nii vaimustusest sellest, et ma suudan seda kokku panna, et ta pidi mulle selle kohe kinkima. Niiiiii armas!
Mu vanaema andis mulle veel karbi, kus on ma-ei-tea-kui-palju sünnipäevakaarte ning kingitusi, et saaksin neid siis sünnipäevadel jagada vms. Ning seal on veel väike märkmik, kuhu sisse kirjutada kuupäevad, mida peab mäletama. Niiiiii tore!
Ning mu sõbrannad kinkisid mulle: ühed 1 küünelaki ning.. *trummipõrin* SPOTIFY PREMIUM!! (ma ei hakka seletama mis see on. Saad tasuta muusikat kuulata pmts) niiiiii tore! Mul on niiii ägedad sõbrannad!
ning teised kinkisid mulle A3 joonistusploki! Nad teadsid,et mulle meeldib joonistada aga et mul ei ole midagi kuhu peale joonistada! SUPER!
Kogu kingituste jagamine ning lahtitegemine võttis umbes poolteist tundi, mis on lihtsalt vapustavalt kaua, kui arvestada seda, et  nende kättesaamiseks pidi vaid käe välja sirutama!
Lõpuks olid nad jaotatud ning siis rääkisin ma oma päris Eesti-perega! Nad hakkasid alles siis kingitusi kätte jagama! Nii tore oli neid jõuludel näha! Alguses pidin vaatama, kuidas nad neid kingitusi siis jagavad, aga kuna ma olin juba piisavalt kaua internetis olnud ja nendega rääkinud, siis otsustasin pigem oma siinse pere juurde tagasi minna.
Panime siis puslet kokku, mille Emma jõuludeks sai. Ehk siis tema enda pilt, mille Mona oli lasknud teha pusleks. Sarnane sellele, mis mu pärisõde mulle sünnipäevaks kinkis. Nii tore oli seda kokku panna!
Siis istusime ja rääkisime veel, vaatasime telekat ning siis läksin magama. Enne lugesin veel veidi Potterit aga põhimõtteliselt läksin magama, sest ma olin lihtsalt nii väsinud.
Magasin kaua... umbes 12h.

Ja siin siis paar pilti jõululaupäevast:

Isa, mina, ema, vanaema ja Emma! :) Ilusaid pühi!

Meie jõulukuusk ja vaid mõned kingitused, mis siit paistavad

Üks jõuluehe. Ilusaid jõule!

Paar jõululaulu:

See on minu lemmik btw, sest see on nii armas! 



Maria Mena- Home for Christmas
Lihtsalt üks väga hea lugu
Olge tublid,
Sööge palju,
Nautige perega koos olemist.
Nautige Eestit!

-kista.

1 comment: