Friday, January 6, 2012

lühike kiire reede,

koolis oli vaid kolm tundi. Kõik neist piisavalt mõttetud. Või mitte mõttetud, vaid lihtsalt igavad. Ei midagi erilist- lihtsalt tunnis istumine ja päriselt kohe töötamine. Ei olnud väga huvitav, aga eks selliseid päevi peab ka olema. Õnneks oli lühike,
Esimesed kaks tundi olid norra keeled, kus mina lehitsesin õpikut ja lugesin siit-sealt paar huvitavat jutukest vms, nii palju kui aru sain. Passisin internetiavarstes ja lugesin seda inglise keele kohustuslikku kirjandust. Mul plaanis ta nädalavahetusel läbu lugeda, saan rahulikult omaenda raamatut siis edasi lugeda.
Vahetunnis rääkisime niisama Bodiliga maast ja ilmast ning kolmas, ja viimane, tund oli matemaatika. Seal õppisime Pascali kolmnurka edasi. Mis on naljakas on see, et pooled mu klassist lihtsalt ei mõika seda üldse. Nagu.. what? See ei ole ju mingi maailma keeruliseim asi. No mul ka esimesel tunnil läks veits rohkem aega, et aru saada aga süüdistan selles norra keelt veits. Aga kui juba loogika jooksma hakkas läks elu ka ilusamas. Hehe.
Igatahes tegime siis sellega mingeid harjutusi ja ülesandeid ja õpetaja käis niisama mööda klassiruumi ringi ja aitas kõiki.
Pärast kolmandat tundi läksime siis koju. Ingrid ja Othelie jäid kooli, raamatukokku, sest neil oli vaja mingit asja lugeda. Ei tea täpselt. Mina, Bodil ja Vera siis jalutasime veidi kuni Vera teisele poole keeras ja poodi läks, et süüa osta. Otsustasin täna veidi pikema tee kesklinna võtta, sest siis sain Bodiliga kauem koos jalutada ja rääkida. Kena-tore-ilus.
Õues sadas lund ja kõik oli lihtsalt haigelt valge. Väga külm ei olnudki, nii -6 ma pakun. Selline hea jahe.
Siis aga läks Bodil ka teist teed ja jalutasin üksi edasi. Äkki sõitis üks auto mööda, lasi "vaikselt" signaali ja juht lehvitas- mu "vana" norra keele õpetaja! Ehk siis too, kes mul oli kui ma veel eelmises klassis käisin. Issand kui naljakas mul oli!
Käisin siis šoppamas. Mul oli kaks põhjust: üks oli see, et mul oli kooli jaoks asju vaja: nad siin jaotavad igas tunnis nii palju lehekesi ja pabereid, et ma pidin omale mapi ostma, kuhu nad kõik sisse saaksin toppida ja õnneks oli -50% allahindlus, muidu poleks ma elusees seda ostnud (ei hakka traumatiseerima teid, kui kallis ta oli). Teiseks saab mu matemaatikavihik umbes järgmisel nädalal täis ja sama teema on inglise/prantsuse keele vihikuga. Niisiis ostisin veel kaks vihikut ja elu oligi ilusam.
Ja siis leidsin veel kenad villased sokid omale. Kõige naljakam nende juures on vist see, et ostsin nad H&Mist ja nad pole ikka need õiged villased sokid, mis vanaema/ema/tädi/õde või kesiganes kodukoob. Aga siiski- villased sokid ja armsad pealekauba! Ja veel sain paari sukapükse, sest mu prantsuse keele klassi tool tiris mu alles eelmisel nädalal ostetud katki. Tropp tool. Vahetasin ta pärast tundi ära ja viisin klassi teise otsa!
Ja teine põhjus miks ma šoppamas pidin käima oli see, et kell oli alles 12 ja esimene buss mu koju tuleb alles kell 2!! Niiet mul oli kaks vaba tundi, millest pool tundi jalutasin raamatupoes (issand need on siin nii väiksed. Igatsen Eesti hiiglaslikke raamatupoode mugavate diivanitega) ning vaatasin ringi, mida huvitavat neil siin leidub. Leidsin palju huvitavat, aga mul ei ole plaanis seda huvitavat omale siiski kokku osta. Küll kunagi...
Aga siis lõpuks tulin koju. bussiga. Bussis ikka ja jälle lugesin, nagu alati.
Kuna õues on väga libe siis nägin, kuidas üks vana naine bussilt maha astudes kohe kukkus. Norras on vähemalt toredad bussijuhid- too jooksis teda kohe püsti aitama. Haiget ta ei saanud- pehme lumi ma eeldan.
Kodus vahetasin riided ja käisin koeraga jalutamas. Tegin täna veits pikema tiiru kui tavaliselt (tavaliselt nii 20-25 min täna 45) ja koju tulles nägin veel Emmat ka vastu jalutamas. Samal ajal jooksis kass Birki eest läbi ja too viimane oleks mind peaaegu ninali lumme vedanud. Nikastas mu õla ära nii viieks minutiks niiet pidin ta peale karjuma, see oli aga naljakas, sest ma sõimasin teda eesti keeles aga sellest ta ju aru ei saa. Emma arvas, et see oli naljakas ning lihtsalt naeris oma sõbrannaga.
Kodus koristasin oma toa ära. Võtsin ära kõik jõulukaunistused (mite, et neid mul siin väga palju oleks olnud) ja no lithsalt panin kõik asjad õige koha peale tagasi. Peale selle tegin oma sahtli lõpuks korda (mul oli sinna juba niii palju pahna tekkinud, mida vaja ei olnud ja samas olulised asjad olid kuidagi kuskile põhja ära kadunud).
Ja siis sõime õhtust. Kuna Emmat ei olnud kodus olime ainult mina, ema ja isa. Ema tehtud pitsat sõime. LIHTSALT NII SUPERHEA PITSA OLI! AUSALT! Koduspitsad ikka maailmaparimad.
Siis koristasin laua ning alustasin lugemismaratoniga. Kell oli siis umbes kümme minutit pärast kuut. Nüüd (kui siia tulin) oli kell kaheksa ja ma lõpetasin. 2h raamatulugemist- time well spent.
Rohkem mul tänaseks plaane ei olegi kui vaid lugeda-lugeda-lugeda. Terve me maja on suht väsinud nagu ma kuulen. Keegi ei jaksa isegi rääkida. See on see nädal jälle kooli/tööle tagasi, kui jõulud ja aastavahetus on möödunud.

Hommelähen sõbrannadega kelgutama!! Ja homme luban teile pilte, mis pidite saama eelmisel nädalavahetusel. Mul lihtsalt ei olnud siiski nii palju aega, kui arvasin et on.

Olge tublid,

-kista.

No comments: