Monday, January 16, 2012

Tere kool,

Ja uus nädal on jällegi alanud. Veidi kiirelt, aga nagu ma olen juba enne maininud on kõik liiga kiirelt läinud. Las ta jääb.
Hommikul äratas mind isa, sest olin veidi jälle sisse maganud. Läksin õhtul veidi liiga hilja magama ja hommikul ei kuulnud äratuskellagi. Veider.
Ta ütles mulle kohe, et viib mu autoga täna kooli, sest õues on lithsalt kohutavalt libe. Ja tal oli õigus. Isegi need sada viiskümmend meetrit mis ma ukseni pidin kõndima olid lithsalt kohutavad. Ausalt! See oli jube! Õues oli niiii libe, ja samas oli sula, niiet vesi oli veel jää peal.
Tadaa mu talvesaapad, mis täiesti läbi vettisid. Koolis panin oma punased vansi tennised jalga ja elu oli palju ilusam.
Esimene tund oli inglise keel, kus rääkisime nendest terve päeva töödest. Kui enne ütlesin, et mul ei olnud ühtegi viga siis mul siiski üks oli olin kirjutanud sõna "in" asemel "on". Wow, nii suur viga. ilmselgelt ei saanud kuut anda mulle. Okei-okei, ma lihtsalt naljatan. Ma olin oma hindega lihtsalt superrahul!
Enne esimese tunni algust tuli minu juurde rääkima meie kooli õppeõustaja (ehk tema juures saab käia rääkimas ülikoolist vms. Ma ühel korral olen temaga rääkinud, aga see on juba mu enda asi) ja küsis, et kas ma olen ikka see vahetusõpilane. Ütlesin et jah ja siis ta küsis, et kas ma oleksin nõus rääkima paar sõna endast, miks ma norra tulin ja kuidas mul keelega läheb. Et ta küsib teisi vahetusõpilasi ka. Muidugi ma olin nõus.
Nimelt täna oli siis vg1 (ehk 11. klassi õpilastel ehk gümnaasiumi esimene klass ehk see sama klass, kus ma esimestel nädalatel olin) selline asi nagu keelepäev. Ehk neile räägiti, miks minna vahetusõpilaseks, kuidas õppida keeli, miks on vaja erinevadi keeli teada (või miks see hea on) jne. Suht lahe! Ja vahetusõpilastel paluti siis paar sõna rääkida. Mis oli naljakas oli see, et ma olin ainuke vahetusõpilane, kes reaalselt rääkis. Louisa käest isegi ei küsitud vist (ma ei tea miks. Võib-olla seepärast, et ta reedel tagasi saksamaale läheb, ma ei tea), Jessicat ja Lucat ei olnud täna koolis. Niiet pidin üksi rääkima. Päris veider oli.
Aga teine tund oli meil sotsioloogia. Õpetajat täna jälle ei olnud. Ei tea. Meil oli asendusõpetaja, see sama kutt, kes meil ükskord enne ka oli ja kes on Oslost vms, sest ta räägib seda kirjakeelt. Teda oli lihtsalt nii veider kuulata, sest ta ei räägi kohalikku dialekti.
kolmas tund oli norra keel, kus täitsin oma töövihikut ja õppisin norra keelt. Kõik on äkki nii lihtsaks muutunud norra keeles- sõnad jäävad lihtsamini meelde kui kunagi varem, ma saan reaalselt aru lauseehitusest ja sellest, mida teised räägivad. SUPER!
Siis sõime lõunat ja siis pidin minema F auditooriumisse, sest seal see keelepäev algas. No, ma siis arvasin et nii 50 inimest võibolla Oh ei- 100 vähemalt! Terve see auditoorium oli lihtsalt inimesi TÄIS, kuna pehmete toolide peale enam istuda ei saanud, sest nad olid täis, tõid päris paljud omale veel kuskilt klassist toole juurde. Naljakas.
Ma pidin vaid paar sõna rääkima selle kohta, miks ma norra tulin ja miks on lahe olla vahetusõpilane ja kas on raske olla eemal kõigest tuttavast. Ütlesin, et alguses oli raskem, sest ma ei saanud norra keelest mitte midagi aru, aga mida aeg edasi seda paremaks.
Pärast seda jooksin prantsuse keelde, kusmeil oli asendusõpetaja. Me reaalselt ei pidanud tunnis midagi tegema, või oleks pidanud kirjutama edasi veel seda krinimaaljuttu, aga ma reaalselt ei osanud. Suutsin juurde kirjutada paar lauset- las ta jääb. Nagunii on ta suhteliselt kohutav.
Siis oli matemaatika, mis möödus mul jälle rahulikult ülesandeid lahendades ja muusikat kuulates. Pidin reedel õpitud peatüki omale ise selgeks tegema (reaalselt oleksin võinud õpetaja käest ka küsida) sest reedel mind koolis ei olnud. Aga too oli nii lihtne peatükk, et ei olnud midagi hull. Sain sellest vist ise paremini aru kui siis, kui õpetaja oleks seda seletanud? :) hehe!
Siis pidi meil olema ühiskonnageograafia, mis aga ära jäi sest õpetaja oli kuskil ära. Jalutasin siis kuidagi kesklinna. Endalegi üllatuseks ei saanud ma ABSOLUUTSELT märjaks. Öelge veel, et Vansi tennised on talvel halvemad jalanõud kui talvesaapad eksole. Väga viis! Samas pean ikkagi uued jalanõud ostma. Kahjuks.
Käisingi siis šoppamiskeskuses jalanõusid vaatamas. Paar paari isegi leidsin, mille osta võiks, niiet vaatab seda asja.
Miks mul reaalselt uusi jalanõusid on vaja on see, et mu talvesaapad on otsustanud päris ära laguneda- neil jookeb kõrvalt mingi niit lahti, niiet nad on kohe mul jalast ära lendamas ja nende talla all on lihtsalt väga sügav lõhe, mis tähendab, et mu tallad saavad märjaks kohe, kui lume sisse astuda. Kenad talvesaapad, kas pole?
Siis võtsin sealt bussi ja tulin bussiga koju. Elu  jälle ilusam.
Kodus käisin koeraga jalutamas ja tegin oma toa korda. Mu talveriided olid siin laiali kuivamas, niiet nüüd näeb see jälle inimlikum välja. TORE!
Siis sõime õhtust.
Peaksin veel mainima, et kui ma koeraga jalutamast tulin istusin mu väike õde diivanil, käes iPad. Ma olin suht segaduses. olin 100% kindel, et kui ma välja läksin meil veel iPadi ei olnud. No nüüd siis on. Nimelt mu isa ütles, et "noh mõtlesin et võiks tablet ka ikka majas olla. Neil ei olnud Samsungi, pidin iPadi ostma". Jah, norrakad vist reaalselt kaevavad tagaaiast kausitäie naftat ja ostavad, mis ise tahavad. Huvitav, kui ma homme koolimineku asemel labidaga kaevama lähen kas see annab mingi reaalse tulemuse ka? Väga veider.

Pärast õhtusööki koristasime laua ja siis ma avastasin, et meil on lithsalt väga suures hunnikus piparkooke, niiet sõin neid veidi. Piparkoogid on lihtsalt nii head! NIIIIIIII HEEAAADD!! Ma ju väga talvel neid ei söönud, nüüd siis. Hehe..
Vaatasin Big Bang Theoryt, aitasin vanematel iPadiga jamada ning siis vaatasin veel Big Bang Theoryt, kuni sain aru, et see oligi viimane osa. Ja nüüd pean ma uusi osasid hakkama ootama. Ja siis oli korraks selline tunne, et mis nüüd? Aga oh well.
Rohkem mul tänaseks plaane ei ole. Peaksin oma eesti vanematega korraks Skypes rääkima (niiet kui te seda loete, siis ootan teid Skypesse) sest mul vaja korraks.
Arvatvasti lähen täna vara magama, kuna ma olen päris väsinud.
Praegu aga kavatsen sukelduda raamatute imelisse maailma, veelkord. Alati.
Olge tublid ja nautige talve, mul paistab ta minevat.

-kista.

No comments: