Thursday, August 25, 2011

niii teguuus!

nii.. hommikul ärkasin kell 6:39.. käisin vetsus viskasin dressid selga ja käisin koeraga jalutamas. Nägin veel kolme inimest, kes oma koeraga väljas olid.. nii tšill. Kõik naeratasid mulle, olen nüüd nende salajases "koeraomenike" ühingus vist. Huvitav, millal järgmine kokkusaamine on?
Okeiokei.. igatahes olin Birkiga väljas mingi 15 minutit vist kokku, tagasi jõudsin täpselt seitsmeks. Tulin trepist üles ja kell kõlises, iluuus :)
Siis käisin pesemas, tegin oma matpakke ja panin asjad kokku ja voilaa, oligi aeg bussi peale minekuks. Bussijuht oli tore, rääkis minuga ilusti inglise keeles ja ütles, et 30 päeva kaardi ostmiseks pean minema bussijaama, mis on ka rongijaam. No okei, ostsin siis lihtsalt selle ühekorra pileti.. 14NOKi.. ma ei üllatu enam ühegi hinna üle siin.
Igatahes läksin siis bussilt maha ja enne veel küsisin kiiresti bussijuhilt, kust koolibuss läheb. Ta ütles mulle et "ah järgne nendele teistele õpilastele, buss läheb sealtpoolt!" ja näitas näpuga ja siis ma jooksin teistele järele. Oh well, buss oli juba läinud. Äkki läksid kõik inimesed minema peale kolme kuti, kes lihtsalt pingil istusid ja mina ei saanud lihtsalt mitte midagi aru. Küsisin siis kuttidelt pingil, et millal buss läheb. Nad naeratasid ja ütlesid et "See läks viis minutit tagasi tegelikult.." Oh well.. Ja siis üks kutt oli megasõbralik, näitas mulle, kust järgmine buss läheb, aga see läks alles 8:20 ja kell oli 8:03. Ütlesin talle, et ma lähen jala ja siis ta küsis, et kas ta peab mind saatma tulema. Ma naersin ja ütlesin, et ma leian ise ka üles.
Niiet kõndisin siis mäest üles ja mäest alla ja siis äkki eksisin ära. Kool oli kuskil teise maja taga, aga mina ümber majanurga küll minna ei saanud, sest sellel majal ju polnud nurki!! Lõpuks sain kuskilt maja alt läbi võimidagi (jah, segane) ja leidsin koolitee. Koolis õnneks leidsin Mia üles, kes on minu klassiõde ja samas ka minuga prantsuse keeles koos. Ta võttis mu endaga kaasa ja läksime prantsuse keele klassi. Sain vaevalt maha istutud, kui õpetaja mind raamatukokku saatis (kõigest teise kooli otsa) ja ütles, et too omale raamat. Kui ma lõpuks tagasi jõudsin oli kell 8:35.. niiet jah, ma olin tundi hiljaks jäänud.
Tagatipuks ei saanud ma kohe üldse aru, millal õpetaja rääkis norra ja millal prantsuse keeles. Ise vastasin talle samal ajal inglise keeles ja kirusin ennast ja õpetajat ja busse eesti keeles. Neli keelt, oh me likey.
Ülejäänud päev oli väga tore, ei ole midagi kiruda. Samfunnfag'is istusin ja magasin rahulikult tagapingis ja naturfagis tegime grupitööd, mille põhjal pärast pidime raporti kirjutama. Jah, meie ka, nagu kõik teised õpilased. Naljakas oli.. Emma õnneks tõlkis mulle ära, mis järjekorras ja mis ma pean kirjutama niiet suhteliselt lihtne oli. No mida ma küll ilma Emmata teeksin??
Aga sain raporti tehtud, inglise keeeles küll, aga tehtud. Õpetaja oli ka õnnelik :)
Siis läksin koju.. Või tegelikult Emmaga kesklinna, sest ma pidin bussijaamast selle 30 päeva kaardi ostma. Läks 350NOKi ja 10 minutit, et bussjaam leida. Üks maja küll, aga bussijaama aken on kuskile ära peidetud. Onu oli väga tore ja rääkis väga hästi inglise keelt. Kas siin keegi üldse inglise keelt EI räägi?
Igatahes sain oma kaardi.. minu nimi on ka peal ja puha! (luban, et lisan selle ka blogisse kunagi nädalavahetusel, kui mul rohkem aega on ja ma nagunii paar pilti lisan)
Siis läksin bussile, kus bussijuht mulle midagi norra keeles pikalt rääkis ja ma naeratasin ja ütlesin et "I don't speak norwegian, sorry!" ja siis ta naeratas, küsis minult piletit ja ma ütlesin et "I have this card thingy..?" ja siis ta naeris ja pani selle vastu seda mingit masinat, mis kontrollib, kas see töötab. Ütles siis, et väljub 5 minuti pärast ja kui mul liiga palav hakkab siis ma võin väljas ka oodata. Ma istusin bussis ja lugesin raamatut.
Bussisõit oli väga huvitav, sest me läksime nii kõrgele välja! Päriselt, me olime selle ühe künka otsas ja see oli ju nii kõrgel. Tervet Steinkjerit nägi ja seda merd ka, nii ilus!
Sain õigel kohal maha ja bussijuht oli ka õnnelik ja naeratas. Tänasin teda viisakalt.
Enne koju minekut käisin poest läbi, sest ma ostsin Emmale homseks šokolaadi (jah, Kvikk Lunsj) sest tal on ju sünnipäev!! :)
Kodus vahetasin riided ja läksin Birkiga jalutama. Isssand ta oli niii õnnelik, kui ta mind nägi sest ta ju ka saab aru, et Gunnar läks ära ja et mina temaga jalutamas käin. Mõtlesin, et käin temaga mingi pool tundi (Gunnar ütles, et 20st minutist piisab) aga mina tahtsin veel sinna fjordi tippu minna, kus me nädalavahetusel käisime. Täna oli ju nii ilus ilm, päike paistis ja õues oli mingi 20+ kraadi! Niiet sinna me siis läksime. Birk oli ka õnnelik :) Sai aga jalutada ja ringi nuuskida.
Ja see fjord on lihtsalt niiiiii ilus. Sealt avaned nii ilus vaade, et ma tahaks sinna lihtsalt istuma jääda ja seda nautida. Luban, et lähen sinna järgmisel korral fotokaga :) (20 minutilise jalutuskäigu asemel sai Birk tund aega väljas olla, niiet ta oli kohe vääga õnnelik!)
Igatahes kui ma tagasi jõudsin oli täpselt õhtusöögiaeg- Lasanje! Oooohh kui heaaa.. ja ma esimest korda tundsin, et mul on kõht kohe tühi ka! Niiet sõin ja kiitsin. Pärast sööki Mona ütles, et ma võin magama minna, sest ma nägin nii väsinud välja. Seda ma tegingi.
Kui ma voodisse sain oli kell 17:07.. Kui ma üles ärkasin oli kell 20:18.. Nii hea oli magada! :)
Tegin kiirelt oma inglise keele kodutöö ära ja nüüd ootab mind norra keelne luuletus. Pean selle pähe õppima, Emma ütles ka, et ta juba ootab, kui ma seda talle sünnipäeva puhul ette pean lugema. Aaahhh.. :)
Aga ma siis lähen praegu luuletust õppima ja niisama Monaga telekat vaatama. See kolmetunnine uni aitab mu öist väljapuhkamist kohe nii palju, et ma ei kavatsegi enne ühtteist magama minna. Saan luuletust õppida.. ja Monaga telekat vaadata.
Aga nägemiseni teile seal :)
Olge tublid!

-kista.

No comments: