Thursday, August 11, 2011

IQ 1. päev

Äratus oli kell 6:40, sest pesema oli vaja minna. Sain rahulikult käidud, otsisin oma kohvrist riided ja sättisin end siis söögi poole. Veider, sest kohver oli mul ju nii ilusti pakitud ja nüüd on seal vaid hunnik mingeid riideid mis (arvatavasti) sinna sisse enam väga mahtuda ei taha. aga must try.
Hommikusöögiks oli siis leib, ja kui ma ütlen leib siis ma mõtlen umbes selline sepikutaoline leivake, mille peale sai panna igasuguseid asjandusi alustades juustust ja lõpetades moosiga. Ja siis oli aeg teha elu esimene õige matpakke, ja tehtud ma selle sain. Ja kohe ikka pruuni juustuga leib oli ka sees.
Pärast hommikusööki rääkis meile tänane sünnipäevalaps Norra kultuurist ja väärtustest. Väga vajalik, väga õpetlik ja no ilmselgelt väga väga kasulik. Tore ka pealekauba. Siis saie lõunat süüa. kell oli 11 hommikul. Te Eestis nagunii ärkasite sel ajal alles, mina juba sõin lõunasööki. Sain oma matpakke lahti teha kust leidsin kolm võileiba. Kaks juustuga ja see viimane siis leib+vaarikamoos+pruun juust. Kujutasin seda pruuni juustu veidi maitsvamana ette, aga mõtlesin, et proovin ikka õhtul uuesti. Ega tal midagi väga viga ei ole, lihtsalt harjumatu on süüa magusat juustu.. peale selle jääb see väga lihtsalt hammaste külge kinni.
Pärast lõunasööki räägiti meile "tüüpilistest norrakatest", ehk siis kes on norrakad ja mida nad teevad, et nad norrakad on. No näiteks "You know you're Norwegian when you don't fall when walking on ice".. ja noh nii edasi.
Siis oli meil väike "peegeldus" oma väiksemate gruppidega. Igas grupis nii umbes 7 inimest + team leader. Meil on lihtsalt väga tore grupp, mina, üks Austria tüdruk, Prantsuse tüdruk, USA tüdruk ja siis veel kolm tüdrukut saksamaalt. (Louise, kes hakkab elama minuga samas linnas on ka seal grupis) ja meie grupijuht on Christian, kes on tegelikult sakslane ja käinud USAs vahetusõpilaseks, aga nüüd on aasta olnud Norra YFUs intern niiet räägib norra keelt ka. Väga chillax tüüp on, grupitöö sujub väga hästi.
Siis oli meil esimene keelekursus. Jaotati meid kolme gruppi taseme järgi. Meil ju taset pole nii et meie olime esimeses grupis. Suht veider oli, sest harjutasime, kuidas hääldada øæå tähtesid, aga need on ju öäo, et polnud väga midagi harjutada. Ja siis õppisime veel uusi sõnu ja numberid. Homme on teine keelekursus. Seal vist õpime, kuidas kellaaegasid öelda.
Pärast keelt oli meil õhtusöök. Jah, kell oli 3 ja mina sõin juba õhtust. Eestis oleks vist mina alles hommikust söönud :) Õhtusöögiks oli siis selline köögiviljavorm kanaga, mis oli lihtsalt nii hea et ma oleks seda retsepti väga tahtnud saada. Aga siis tulid norra YFUkad koogiga, sest ühel vabatahtlikul siin on sünnipäev. See oli täiega tšill ja see kook, muide, oli lihtsalt nii heaa!!
Siis räägiti miele suures saalis koolisüsteemist ja siis oli jälle "peegeldus" kus me siis arutasime veel kooli üle ja tegime igasuguseid ülesandeid ja saime küsida kooli kohta. Siis läksime võrkpalli mängima. Ehk siis need samad grupid mängisid. Igal võistkonnal oli 2 mängu mis kestsid 3 minutit. Tegin pilti ka jah, ma vist pilte hakkan FOTKIsse laadima, niiet lisan lingi kui uued piltit üleval kunagi on. Meie võistkond esimese mängu kaotas ja teise võitis, aga põhiline oli siiski lihtsalt koos olla :)
Pärast võrkpalli oli meil veidi vaba aega (et twitteris käia näiteks) ja siis jälle saime oma grupiga kokku, et terve päev üle arutada ja mõelda, mis oli tore mis mitte nii tore. Leidsime, et kõik oli väga tore ja kõik on üldse siin väga tore :)
Siis oli meil "evening meal", ehk siis jälle sai võileibu. Mul ei olnudki kõht nii väga tühi, aga samas piisavalt tühi ja see on nii naljakas, et sa sööd lihtsalt mingi 10 võileiba päevas ja see ongi kõik. Väga väga veider, aga nõuab harjumist. Otsustasin ikka jälle pruuni juustu süüa, samamoodi nagu lõuna ajal.. Te ei kujuta ette kui palju paremini see maitses. Lihtsalt niii hea! Ja kuna see oli nii hea siis tegin ühe veel (jah, see on nii, et võtad leiva ja paned sinna vaarikamoosi ja siis kaks viilu pruuni juustu ja siis sööd ja see on lithsalt niii nii niiiii hea!! Jah, ma räägin seda, et Laura kadedaks ajada)
Pärast seda oli jälle veidi aega ja siis pidime kõik oma maad tutvustama veidi. Ma panin oma rahvariide vöö peale, pastlad jalga võtsime Rainiga lipud kätte ja näitasime teistele "Singin Revolution"'i treilerit. Ja siis täiesti lambist seda vaadates ja neid laule kuulates jõudis mulle kohale et ma olen Norras ja ma olen siin terve aasta. Aga ma ju ise tahtsin nii.. See oli ju minu valik.. ja ma olen väga väga VÄGA rahul:)
Kõik presentatsioonid olid väga toredad
Praegu lähen magama. Kell on 12 ja homme peab jälle päris vara ärkama. Peale selle ei saa ma homme öösel väga magada, sest minu lennuk läheb kell 5 hommikul laupäeval ja me peame ju enne lennujaamas olema ja me sõidame sinna ka ju veel tund aega, niiet ei ole mõtet magama minna, kui ma kell 1 juba pean ärkama.
aga lugemiseni-kirjutamiseni!

-kista.

3 comments:

Laura said...

Mul on kahju, aga sa ei ajanud mind kadedaks, sest mul on külmkapis ka brunosti:D Aga tore, et üritasid.
Muideks Christian teeb täiega hästi süüa. Alati, kui ma kontoris käisin kellegagi, siis jõudsime täpselt selleks ajaks, kui Christian parajasti midagi vaaritas (mis sest, et alati sama söök) ja meil oli vaja ainult lauda istuda.
Sünnipäevaga oli see ka, et eelmisel aastal oli meil IQ ajal ühel austraalia poisil sünnipäev. Õigemini "oli". Igatahes kõik hakkasid talle ühe hommikusöögi ajal laulma ja kui olime lõpetanud, siis ta ütles "I don't have a birthday today." Ühesõnaga yfukad ajasid 21.augusti 12.augustiga segamini:D Väga lamp. Ma isegi ei tea, miks ma seda praegu räägin. Tuli lihtsalt meelde.

Unknown said...

jajaa, seda sünnipäeva feili ma juba tean, üks vabatahtlik rääkis :D KUST SA SEDA ÜLDSE EESTISSE SAID? aga igatahes see on lihtsalt megahea ja ma noh lihtsalt söin seda täna hommikul ka mingi kaks võileibal.

Laura said...

Ma võtsin kilo brunosti koju kaasa, aga seda on Kaubamajas vahepeal ka müüa, kui hästi läheb:)