Friday, August 19, 2011

Midnight Opera

Kooli pidin täna minema tund aega hiljem kui tavaliselt. Siis räägiti meile kolmandast keelest ja mis valikud on jaa niii edasi. Minu valikuks osutus prantsuse keel ja kuna ma olen seda vaid ühe aasta õppinud siis pandi mind ikkagi teisele levelile. Vähemalt nii mu klassijuhataja otsustas. Ta ütles, et kui see liiga raske on siis ma võin alati ümber muuta :)
Siis oli meil paar minutit aega ja pärast seda läksime pilti tegema. Ehk siis meist igaühest tehti pilt, misläheb meie kooli ID kaardile.. Pärast seda oli meil mingi asi, millest ma väga aru ei saanud. See oli nagu mingi tund aga nagu ei olnud ka, ma pole päris kindel. Aga igatahes nad rääkisid tulevastest valimistest (12. september) need on kohalikud valimised ja see õpetaja ütles, et me peaks vähemalt teadma, mis parteid siin üldse on. Mina muidugi ei teadnud mitte midagi eksole :)
Pärast seda oli meil lõunapaus, no nii 35 minutit :) Istusime raamatukogus ja sõime. Siis tuli meil kehaline.. Ja tuli välja, et tegelikult täna me reaalselt ei tee kehalises midagi.. vaid lihtsalt räägime. Niiet see, et ma terve päev oma kehaliseriideid kaasas kandsin oli täiestii mõttetu. Win for me.
Igatahes me siis mängisime frisbiga.. Mina, Emma, klassivend ja Louisa. Emma on minu uus sõber siin Norras. Väga tore türduk, ta käib minu klassis ja on ise kaks korda Eestis käinud. Tallinnas küll ainult, aga Eestis ikkagi.
Kõik pidid kehaliseõpetajaga rääkima ja ta oli nii õnnelik, kui ma talle ütlesin, et ma olen Eestist ja terve aasta Norras. Ta kohe hullult küsis Eesti kohta ja minu kohta ja.. no väga tore oli. Põhimõtteliselt ta tahtis teada, mis spordialad mulle kõige rohkem meeldivad ja kui ma ütlesin et võrkpall on tore siis ta ütles, et ta helistab oma mingile tuttavale, kes on kuskil mingi võrkpallimeeskonna treener ja paneb mu sinna trenni. Ma ütlesin, et mul poleks midagi selle vastu :)
Pärast kehalist läksime raamatukokku, kus meile anti kätte meie raamatud. Siin on kõigil täiega suur probleem minu perekonnanimega. Pidin täna seda juba kolmandat korda tähthaaval ütlema ja lõpuks sain aru, et kui ma neile "U" ütlen, siis nad kirjutavad "O", niiet ma viimasel korral ütlesin "Ü" ja siis saavad aru, et see on "U". Ah.. veider loogika, aga tegelikult loogiline. Nad ju hääldavad siin veidi teistmoodi.
Pärast kooli tulin jälle koju magama. Pole vist väga suur uudis enam, et ma kogu aeg siin magan.
Üles ärkasin selle peale, et Emma mängis oma sõpradega kõrvaltoas. Olingi juba kaua maganud. Siis sõime õhtust (kalasupp oli teistele mulle oli liha). Jah, ma proovisin kalasuppi (lõhesupp oli) ja ei, mulle ei maitsenud see. Tõesti. Ma ju heaga proovisin, sest äkki on hea.. köögiviljad supi sees olid head, aga niipea kui ma kala maitsesin siis polnud enam hea. Mu hostema ütles ka, et ega ma ei pea seda sööma, aga vähemalt olen ma seda maitsenud. Lubasin järgmisel nädalal kala uuesti maitsta.
Siis oli mul veidi aega, et skaibis olla. Rääkisin Laura, Maritini ja Dardaniga. Siis panin oma asjad kokku, oma kõige soojemad riided selga ja siis läksime isaga ooperisse.
Sõitsime sinna poolteist tundi.. ja lihtsalt see koht juba on nii ilus. See loss on siis ehitatud 16. sajandil ja see on lihtsalt nii võimas (no enam pole ta nii võimas, sest ta lammutati põhimõtteliselt maha niiet ta on praeguseks ainult pool sellest, mis ta oli). Aga kui sa oled seal ja kujutad ette, et see oli enne kaks korda nii kõrge kui ta praegu on siis see on lihtsalt nii.. võimas.
Ooper oli väga väga imeline lihtsalt. See rääkis siis selle lossi ehitanud Norra viimase peapiiskopi Olav'i viimasest ööst seal lossis, enne kui ta Belgiasse põgenes. Ma küll kõike aru ei saanud, mis seal toimus aga kuna ma olin hästi oma kodutööd teinud siis sain piisavalt aru.
Igatahes see ooper ja see valgustus ja see asupaik ja need kõik kokku tegid sellest lihtsalt unustamatu õhtu. Ja isegi väga külm ei olnud (no jah ma jõin sooja kohvi ja mul oli matel seljas ja tekk ümber) niiet see oli nii nii niii ilus. Mul ei jätku sõnu selle jaoks.
Lisan teile homme ka paar pilti, sest nüüd lähen ma magama. Kell on juba kaks öösel :)

-kista.

1 comment:

Pauline Rummel said...

tähtede hääldamine on neil, jah, teistsugune nagu rootslastelgi. Kas neil ka 'K'on koo, mitte kaa? Veel hullem on muidugi need tähed kõik koos sõnana välja öelda, et samal ajal kehtib viietähelise sõna puhul kuus reeglit. Näiteks eestikeelne nimi Kerstin hääldatakse (vähemalt rootsi keeles) Šäštin.

-Paula