Saturday, August 20, 2011

Andestage mulle..

Kõigepealt andestage siis mulle, et ma eile ei kirjutanud, sest ma olin õhtul liiga väsinud, et läpakat kätte võtta ja nii pikka romaani siia kirjutada. Niiet ma loodan, et te ei ole väga vihased ja saate aru, et ma ei jaksa kogu aeg siin olla..
Aga eile oli väga tore päev. Esimene päris täispikk koolipäev.. ja see oli väga väga väga tore :)
Esimesed kaks tundi olid muidugi igavad: matemaatika ja geograafia. Õpetaja vaid rääkis ja rääkis ja rääkis ja ma ju ei saanud mitte midagi aru. Aga siis matemaatikas tegime mingit testi, lihtsalt loogilise mõtlemise oma ja see oli nii lihtne. Lihtsalt.. umbes tuletasime matemaatikat veits meelde või midagi..
Kolmas tund oli meil klassitund. Ehk siis õppisime teisi õpilasi tundma, kuna ma olen ju esimeses klassis (eesti kümnendas.. jälle) ja siis päris paljud on uued õpilased. Niiet mina sain omale jälle uue sõbra. Lise, kes on täiega äge ja kellel on väga kenat värvi juuksed. Ta mängib jalgpalli (nagu pooled teised mu klassis). Ta ütles, et ta tegelt tahtis minuga juba eelmisel päeval rääkida, aga ta hullult kartis, et ta ei oska inglise keelt nii palju, et minuga rääkida, kuigi tegelikult ta räägib väga hästi. Aga sellised nad on siin. Siis määrati nii mulle kui Louisale kaks inimest, kellega me peaksime koolis koos tšillima, et me kahekesi ei oleks kogu aeg. Ja kes siis hakkavad meile inglise keelt õpetama.. ei Norra keelt ma mõtlesin.
Pärast seda tundi olid kõik juba rohkem.. sõbralikumad või.. Rääkisid rohkem meiega, sest me pidime ühe inimese kohta ütlema 5 lauset kõigi ees, nii et siis said teisi ka tundma rohkem. Ja mul on ikka väga tore klass tegelikult :)
Siis oli meil inglise keel.. Ja me suutsime kuidagi mööda kuulata, kus see toimub. (ehk mina, Emma, Ole Jakob, Louisa, Lise, Magnus ja keegi vist oli veel) Niiet jäime tundi umbes kaks minutit hiljaks.. Aga see oli ok, õpetaja ei olnud vihane ega midagi.
Inglise keel oli ka väga tore tund, sest seal pidime mööda klassi ringi käima ja küsima teistelt õpilastelt küsimusi ja siis pidime nende nime üles kirjutama, kui nad vastust teadsid. Niiet jällegi sai teisi tundma õppida. Muidugi tegime me ju nalja ka.. nt "Name 5 things you can drink?" ja mina küsisin seda Eriku käes. tema vastus? "Vodka, rum, beer, martini... beer with lime?" .. ja siis kui oli küsimus, et nimeta kaks asja mida võid leida magamistoast siis Kristian ütles, et padja ja kaisukaru. Niiet meil oli väga tore seal tunnis.
Siis oli meil üks vaba tund, sest kolmanda keele tund jäi ära kuna õpetajad pole veel klasse valmis teinud, kuna osad andsid alles reedel oma keeleavaldused sisse.
Selle tunni ajal istusime raamatukogus ja pmts magasime. Või lihtsalt rääkisime juttu. Mina, Emma, Ole Jakob ja Louisa ja siis veel üks poiss kelle nime ma ei mäleta.
Viimaseks tunniks oli Norra keel mis on hetkel mu lemmiktund.. peale inglise keele muidugi, sest see on ainuke tund kus ma aaru saan mis toimub. Aga norra keele õpetaja on lihtsalt niivõrd äge mees, et seda tundi on võimatu vihata! Meil sai niii palju nalja seal tunnis. Pidime võtma pikkusejärjekorda, ja siis pidime kõik nurka seisma hääästi tihedalt kokkku ja laulma mingit lastelaulu.. Pärast seda võtsime kõik kätest kinni ja tegime midagi selle "vanaema lõngakera" taolist. Päris naljakas oli..
Niiet meil oli koolis väga tore sel päeval ja mu klass on lihtsalt väga väga äge!! :)

Tulin koju siis lugesin raamatut, mille ma olin just laenutanud.. Õppisin veidi norra keelt (ehk lugesin lasteraamatut norra keeles) ja siis magasin, kuni õhtusöögini.
Pärast seda vaatasime perega telekat ja rääkisime veel.. kõigest.
Te lihtsalt ei kujuta ette kui rahul ma oma perega olen. Ma poleks osanud oodatagi paremat pere. Nad on nii võrratult toredad lihtsalt.. ja aitavad kõiges. Ja kogu aeg tahavad, et ma räägiksin, niiet mina räägin, ja siis räägivad nemad.

Niiet mul on hetkel vähemalt Norras väga väga tore ja kõik on väga superluks :)

-kista.

No comments: