Wednesday, August 17, 2011

Esimene koolipäev

Tåna oli siis see kauaoodatud esimene påev koolis. Ma olin ikka våga nårvis. Meiki ei suutnud ka hommikul ilusti teha, sest kåed lihtsalt nii vårisesid, et see oli øudne. Ma pole ikka kunagi nii nårvis olnud.. våga veider.
Aga hommikul årkasin mingi seitsme ajal, tegin siis meigi, pesin hambad ja noh.. nagu normaalne koolihommik ikka. Panin siis end riidesse (någite juba, kui kena ma vålja någin jah? vt allpool) ja låksin hommikust søøma. Kuna ma nii nårvis olin siis våga midagi süüa ei tahtnud.. aga ühe vøileiva ikka tegin, et midagigi søøksin. Aga siis oli matpakke tegemise aeg. JEEEE.. Vaid kaks vøileiba tånaseks, sest ees ootas ju lühine påev.
Siis vøtsime Louisa peale, et ta meiega koos saaks tulla ja låksime kooli.
Koolis alguses istusimeLouisaga mingile pingile, aga løpuks låksime ikkagi sinna, kus køik teised istusid, ehk siis sinna, kus tegelikult løunat süüakse.
Siis rååkis direktor midagi.. ja siis sain ma aru ka, millest ta rååkis, sest ta mainist 22'te ja siis ma hakkasin rohkem kuulama. Igatahes ta rååkis tulistamisest Utøyas. Ja siis süütas kaks küünalt ja siis oli minutiline leinaseisak. Vøi tegelikult øpetajad ainult seisid, øpilased istusid aga olid lihtsalt vait. Kuidagi våga våga kurb tundus køik. Ma nagu ei oska seletada seda, aga seda køike oli øhust tunda.. Seda køike mida nad tunnevad selle tulistamise pårast. Seda on tåiega raske seletada lihtsalt.
Aga siis hakati meid klassidesse jaotama. See on nii veider, sest kaks øpetajat seisavad püsti ja siis hüütakse vålja nimed, kes nende klassis on. Kui minu nimi tuli siis øeldi et "KRISTA ON VAHETUSØPILANE YFU ORGANISATSIOONIGA.. jablablabla" ma mingi seisan püsti ja køik øpilased vaatavad mind nagu mingit imelikku. WIN
Aga siis låksime klassi.. mis oli våga imelik. Istusime kuskile mingitele kohtadele ja øpetajad hakkasid rååkima. Mitte midagi aru ei saanud. Siis åkki tøusid køik püsti ja jårgnesid ühele øpetajale. Ta siis tegi våikese koolimaja tuuri, mida meie olime juba teinud. WIN ja siis klassi tagasi. Siis hakati tahvlile kirjutama, niiet siis ma sain juba aru millest juttkåib. Homme peame kooli minema kell 9.15, sest siis on mingi jaotaminevøørkeeleklassidesse. Siis tehakse meist køigist pilt ja siis on meil P.E. (kehaline) tuleb tore påev.
Ja pårast kehalist låhme raamatukokku, kus meile antakse vist mingid raamatud ja ID vårgid ja.. no ma tåpselt ei tea.
Igatahes vahepeal oli 10 min pausi ja siis tegime klassikaaslastega tutvust. Nad on tåiega vaiksed ja kardavad veits rååkida. Igatahes ma låksin tüdrukute juurde ja ütlesin, et ma olen kista ja tulen Eestist ja siis nad ütlesid oma nimed ja ma neid ju ei måleta. Aga siis klassi tagasi.
Minu taga istub üks tüdruk, kes mulle kogu aeg naeratab. Råågin temaga homme :)
Igatahes siis oli meil teine paus, mille ajal meie norra keele øpetaja mulle ja Louisale norra keelt øpetas. ehk siis Æ E I A Æ ja Louisa üleb Æ E I A Æ Å. Katsetasime, ja teised øpilased tøesti said aru, mida me ülesime, kuigi me ju ei øelnud midagi. See siinne dialekt on lihtsalt selline, et nad løikavad køik sønaløpud åra, mis on påris tore. Niiet nad råågivadki nagu ainult tåishåålikutega. tore-tore.
Pårast kooli tuli isa jårele ja tøi mind koju. Ja siis lubati mul magama minna. niiet ma magasin kohe kella neljani vålja. Siis aitasin pannkooke teha (ehk siis nad smashisid minu eeskujul pannkoogutaignasse banaane) ja siis søime øhtust: pannkooke. TORE :)
Siis rååkisin Andraka skaibis ja lugesin selle ooperi* kohta, kuhu ma homme låhen.
Nüüd låhen telekat vaatama, et ma liiga asocial ei tunduks.

*OOPER!! Homme låhme isaga ooperisse. See on åhel våikesel saarel ühes kindluses vøi lossis (vms) mis on ehitatud 16. sajandil. Ja see on våga tore, sest see ooper on øues, seda kutsutakse "MIDNIGHT OPERA" (keskøø ooper) sest see algab kell 10 ja løpeb nii 12-ajal umbes. Ja see råågib selle kindluse ehitanud viimasest Norra peapiiskopist ja tema viimasest øøst seal lossis. Tundub lihtsalt vågavåga tore ja ma juba våga ootan seda :)

-kista.

No comments: