Monday, August 15, 2011

käisime täna šoppamas..

ehk siis hullud allahindlused on ju siin praegu!!
Hommikul ärkasin mingi nii 9-ajal, kedagi kodus ei olnud, sest Mona oli läinud Emmat kooli viima ja Gunnar oli üldse tööl ära. Käisin siis pesemas kiirelt ja siis oli Mona juba kodus. panin riidesse ja siis jõudis ka Gunnar juba koju. Elektrik tuli külla. Ja siis Gunnar avastas, et see sama elektrik oli kunagi olnud tema jalgpallitrennis või midagi.. aga siis oli ta olnud väike poiss ja nüüd on ta juba täiskasvanud ja tuli siia et mingeid elektritöid teha.
Siis läksime Monaga linnapeale, ehk siis käisime politseist läbi, et mind Norra registreerida.. Enne tegime veel pilti, sest YFU poolt oli mingi paber, et politseis tahetakse passipilti ka, aga reaalselt seda ei tahetud, niiet see läks jumala tühja. Ah.. kõigest 150NOKi ju.. midaiganes, aga kui me neid pilte ootasime siis käisime apteegis, sest mul oli vaja ju hügieenilist huulepulka. Sain Blistexi, mis maksis 47NOKi.. jah, see oli kõige odavam. Niiet võite mõelda, kui haiged hinnad siin ikkagi on.
Siis käisime politseis, kus mulle anti mingi paber, et ma olen nüüd Norra sisse kirjutatud ja siis käisime veel seal kuskil kohas, kus saab ID kaarte ja värke.. ja nad ütlesid, et nad teevad mulle mu oma IDkoodi (no see umber mis Eestis algab neljaga ja kus on su sünnikuupäev ja nii) aga et sellega läheb natuke aega.. ehk nii 2-3 nädalat ja siis ma saan selle. Pärast seda saan pangas oma konto ka avada, aga niikaua pean ainult sularahas õiendama ja hakkama saama :)
Siis läksime šoppama.. ehk siis Mona näitas mulle seda hiiglaslikku kaubamaja mis neil siin on.. ja see on tõesti hiiglaslik. Umbes nagu Ülemiste, sest seal on mingi kolm korrust ja see on täiega raskesti mõistetav. Kindlasti eksin seal ära.
Seal sain ka siis omale telefoninumbri mis on väga tore :) Mona saatis mulle kohe sõnumi, täiesti norra keeles ja ma sain kohe aru sellest!!! JEEEE..
Siis käisime veel šoppamas. Olge nüüd kadedad, sest ma lendasin haledalt H&Mi peale ja ostsin sealt kleidi.. maksis ainult 75NOKi, need on need allahindlused. Saan esimesel päeval kooli minna sellega ,väga tore, ootan juba :)
Siis käisime ja tõime Emma koolist ära. Ta oli päev otsa seal rääkinud, et tal on uus õde Eestist ja ta oli väga väga uhke minu üle olnud, kui ma olin talle öelnud eile, et "minu õde" norra keeles, kui ta mu õde Skaibis nägi. Nii nunnnu :)
Siis tulime koju ja ma suht jäin magama. Ma olin ikka megaväsinud. Hakkasime telekat vaatama, aga siiski jäin magama, sest terve päev oli nii väsitav olnud. Ja kell oli alles kaks!!
Magasin siis ja lõpuks ärkasin.. Ah ei, mingiaeg käisime veel poes ka, et õhtusööki osta. Ehk kala.. ma ütlesin, et proovin kala järgmisel nädalal, aga ma ei usu, et see Eesti omast väga erinev on, sest Mona tegi seda ahjust. Ostis külmutatud kala ja pani selle ahju.. ja sinna peale soola, pipart, sidrunit, jogurtit ja pihlakamarjamoosi. Väga veider.. aga jah, peab ära proovima kindlasti :)
Magasin siis lõpuks enda toas ja siis ema tuli ja kutsus mind sööma. Mina sõin mingit juustu-singipirukat tomatite ja kurgiga ja see oli vägavägaväga hea :)
Siis läksime kooli käima, sest üks õpetaja oli nõus meile koolimaja näitama. Isverjusver, see koolimaja on lihtsalt HIIGLASLIK!!! Väga õudne, ausalt. EI tõsiselt, see on lihtsalt väga suur maja, ja ma panen teile hiljem koolimajast pilte ka, sest see on väga ilus :) See õpetaja oli ka väga tore ja hea on vähemalt KEDAGI juba koolist teada.
Mina ja see saksa vahetusõpilane Louisa lähme samasse klassi, niiet see on ka päris hea, siis ei ole ma üksi.. kuigi mõnesmõttes on see halvem, sest ta õpib ju keele nii kiiresti ära!!! (praegu võin uhke olla, ma hetkel veel tean rohkem norra keelt kui tema!)
Pärast tuuri koolimajas tuli Louisa meie juurde korraks ja siis me sõime šokolaadikooki ja jõime kohvi. Ja vaatasime lihsalt telekat. HIMYM tuli telekast niiet jah, nüüd olen ma seda ka näinud. Oli küll päris naljakas tegelikult.
Veider oli see, et me vaatasime rootsi telekanalit, niiet norra keelt õppida ei saanud, sest kõik subtiitrid olid ju rootsi keeles.. mis polnudki väga erinev :)
Siis tuli Erika siia, mu vanem õde. Ta oli Hispaanias terve suve ja nüüd tuli külla. Läheb homme varahommikul ära.. väga tore. Ta näitas pilte Hispaaniast ja see tundus super.. aga jään siiski Norra juurde.
Ma ei tea, kas ma üldse harjun ära sellega, et kui ma hommikul aknast välja vaatan siis on siin KÜNKAD!! nagu reaalselt.. ja see on lihtsalt väga veider.

Unustasin teile mainida, et kohe esimesel päeval tuli meil isaga jutuks tulistamine 22. juulil ja see plahvatus. Nad on ikka väga avatud selle koha pealt ja räägivad hea meelega mida see riigile teinud on. Breivik on igal ajalehel.. iga päev. Veider veidi, sest võiks mõelda, et see on teistmoodi ja nad ei räägi sellest, aga tegelikult nad jagavad oma mõtteid väga avalikult ja räägivad väga rahulikult sellest, sest see on tõesti neile kõigile väga personaalne ja isiklik.
Mu isa ütles, et pärast seda on siin palju rohkem Norra lippe ka lehvimas, sest siin vähemalt on nad pea igal majal ja see on väga ilus.

Laen kohe pildid arvutisse ja siis LÕPUKS panen mõned ka FOTKIsse, ja siis annan teile oma piltide aadressi.
Olge tšillid ja nautige veel suve, sest minul hakkab ülehomme juba kool :)

-kista.

No comments: