Tuesday, August 23, 2011

erinevused Norra ja Eesti vahel..

Ehk siis lisan teile *lisapostituse erinevustest Norras (Steinkjeris) ja Eestis (ehk minu kodukohas, või millega mina harjunud olen)

Kõigepealt koolist:
* Tund kestab 60minutit. Mu klassikaaslased ütlesid, et see ei ole küll igal pool nii, aga siin millegipärast on.
* Koolis ei eksisteeri sellist asja, nagu tunnikell. Siin lõpetab tunni õpetaja kui ta ütleb et "võite minna". Kõik lihtsalt vaatavad oma kella ja nii tund lõppebki.
* Lõunapause on üks ja see kestab 35 minutit.
* Sooja sööki ei saa (või noh, ainuke soe söök on võibolla sinu võileib, mis on mikrolaineahjust läbi käinud)
* Garderoobi ei eksisteeri ja inimesed käivad oma välisjalanõudega koolis sees. (Aga samas on meil kapid, kes tahab, et tal kapp oleks)
* Õpetjaid kutsutakse eesnimede järgi.. ja nad on nagu sõbrad, tulevad kooli peal vastu ja ütlevad HEI ja küsivad kuidas sul päev läheb.
* Õpilased REAALSELT söövad igal pool: tunnis, vahetunnis, istudes toolil, istudes põrandal, istudes laual, tahvli ees midagi kirjutades, isegi VETSUS!!
* Neid ei huvita, kus koha peal sa mis klassis istud: istud seal, kus laud vaba on!

Koduelu erinevused:
* Kui kook lauda tuuakse, siis igaüks lõikab sellest endale tüki. Külaline alustab. Eestis (vähemalt kuidas mina harjunud olen) on kook enne lahti lõigatud, kui see lauda tuuakse.
* Söögi eesti tänatakse ALATI!
* Õhtusöök süüakse alati koos, sest see on ainuke söögikord päevas, kui kõik koos on.
* Meie perel on metsas käimine väga veider. Kõik jalutavad ja siis keegi äkki karjub "KANTERELL!" (kukeseen) ja siis on kõik väga õnnelikud.
* Õhtuti istutakse ja räägitakse oma päevast (kui kõike õhtusöögil räägitud ei saadud)

Veel erinevusi:
* Noored käivad kõik samamoodi riides (või noh põhijooned on samad: püksid alt üles kerida ja patsikummiga kinni)
* Kutid näevad oma juustega rohkem vaeva kui tüdrukud ja neil on peas umbes ühel päeval sama palju juuksegeeli kui mul terve eluga on kulunud.
* Enamikul poistel on sama juukselõikus. Selline "skandinaavialik" (Googelda: Eric Saade).
* Dressidega koolis käimine on vägagi normaalne (isegi esimesel päeval).
* Tulede ööseks põlema jätmine on väga tavaline nähtus.

Praeguseks kõik mis mul meelde tuli.
Unustasin eelmises postituses mainida, et tegelikult oli mul täna ka tuletõrjeõppus! Ehk siis sireen hakkas käima ma me pidime kõik välja minema. Meie ei jõudnud isegi uksest välja, kui juba öeldi et "minge tagasi!" niiet Eesti õppustest veidi erinevad.

-kista.

No comments: