Thursday, May 3, 2012

Lühike nädal koolis,

Ehk vaid kolm päeva sel nädalal. Kolm päeva ja kaks terve päeva tööd. Kas pole mitte lõbus nädal? Jah eksole ilmselgelt...
Kolmapäev,

mis tundus nagu esmaspäev, sest oli ju esimene päev koolis sel nädalal ja kuidagi väga venis ta ka veel takkaotsa. Esimene tund oli kehaline, mis meil siis sel aastal esimest korda jälle väljas oli. Jooksime ja jooksime ja vihma sadas ja külm oli aga tore oli ka, sest samal ajal kui me jooksime saime lihtsalt juttu rääkida. Elu ikka ja jälle ilus.
Teine tund oli sotsioloogia, kus tegime/arutasime rühmatöid ja kuulasime kaht esitlust ka.
Koolis oli väga tore päev, sest nii palju punaseid RUSSipükse oli igal pool. Kõik aina jooksid nendega ringi ja ma olen päris kindel, et nii mõnedki neist olid eelmisel õhtul korraliku peo maha pidanud ja nii mõnedki neist ei olnud veel peomeeleolust üle saanud. Aga neid punaseid RUSSipükse on väga lahe näha. VÄGA LAHE!
Pärast sotsioloogiat oli meil inglise keel, kus tegime jälle rühmatööd. Ei olnud nii lõbus kui eelmisel neljapäeval aga ei kurda. Väga tore oli. Meie plaan kuidas lõpetada maailmas vaesus: kõik rikkad lähevad vaestesse riikidesse elama ja kõik vaesed rikastesse. Way to go...
Lõunapausil istusime ja sõime ja väga ei rääkinud, sest kõigil olid kõhud nii tühjad ja toit maitses nii hästi. Okei valetan- tegelikult olime koolis vaid meie grupist mina ja Bodil, me liitusime aga mingi teise grupi sõpradega ja miks keeegi ei rääkinud oli seepärast, et kõik istusid kõrvaklapid peas oma läpakate taga. Elu ilus siin Norras.
Eelviimane tund oli matemaatika, kus harjutasime veel reedeks terve päeva tööks ning viimaseks tunniks oli ühiskonnageograafia, kus keegi lihtsalt ei jaksanud midagi teha sest kõik olid nii väsinud sellest pikast nädalavahetusest.
Pärast tunde istusime Jessicaga raamatukogu grupiruumis ja rääkisime juttu. Ootasime bussi, sest õues sadas vihma ja meil ei olnud mingit tuju vihmaga jalutada kesklinna et siis sealt bussiga koju sõita.
Lõpuks oli kell siis pool neli ja läksime oma busside peale.
Koju jõudes oli mu pere juba söönud, sest Emmal oli eile siis esimene ratsatund. Ehk siis ta õpib ratsutama! Nad kutsusid mind ka kaasa ja uskuge mind, ma oleks väga hea meelega läinud aga nimelt täna (neljapäeval) oli mul siis norra keele proovieksam ja ma pidin selle jaoks läbi lugema 16lk norra keelseid tekste ja nendest 100% aru saama, niiet tegemist mul oli. Eriti raskeks tegi asja veel see, et umbes pool nendest tekstidest olid nynorskis (teises kirjakeeles, mida mina ei oska) ja see oli nii tropp neid lugeda ja aru saada. Aga Internet oli suureks abiks ja pärast terve päeva pikkust lugemist ja harjutamist ja vahepeal veidi puhkamist sain ma oma asjad tehtud ja elu oli jälle ilus.
Igatahes õhtul läksin piisavalt vara magama. Kõik läksid vara magama. See nelja päeva pikkune nädalavahetus ja siis äkki tagasi tööle/kooli väsitab ikka piisavalt ära.

Neljapäev,

Hommikul läksin bussiga kooli nagu tavaliselt. Leidsin siis kuulutustetahvlilt kirja, et meie norra keele terve päeva töö toimub mis klassis ja kus ja läksin siis sinna.
Seal andis Karin (mu klassijuhataja) kätte mulle mingid paberid ja hoopis teise tekstid. Ma siis ütlesin, et eile sain Jessicalt ühed teised ja et ma võin ju nend põhjal neid ülesandeid täita (nimelt tegelikult peakski need tekstid kätte saama kaks päeva enne töö algust). Karin läks siis Jessicat otsima. Mina siis istusin samal ajal kui kõik teised juba tööd alustasid. Mingiaeg tuli Karin tagasi ja ütles et Jessicat ei ole koolis. Ma aga teadsin kindlasti et on, sest nägin teda hommikul. Nii me siis koos läksime ja leidsime. Sain ka siis samad ülesanded ja alustasin oma norra keele proovieksamit.
Ei olnud midagi hullu ega ülemõistuse rasket ja sain ta tehtud ja ta läks päris normaalselt minu arust. Ei pannud väga pange (kuigi ma pole kindel, et ma bokmaali väga korrektselt kirjutasin). Aga ei olnud midagi hullu. Kokku läks mul selle tegemiseks siis kaks ja pool tundi. Pärast seda läksime siis Jessicada soppama. Ehk ostsime ja kammisime kõik poed läbi mis ette jäid ning lõpuks istusime maha ja sõime ühed einesaiad Big Bite'is. Väga tore pärastlõuna oli!
Siis aga sõitsin bussiga koju. Ema ega isa kodus ei olnud, vaid Emma mängis oma sõpradega aias ja verandal. Ma siis viskasin oma koti tuppa ja ütlesin Emmale et käin korraks poe juures ja tulen kohe tagasi. Kui ma 2-3 minutit hiljem jälle koju tulin oli veranda tühi- Emma oli oma sõpradega tuppa kolinud. Nii siis oli, et kaks kutti istusid laua taga ja Emma ning tema sõbrnna tegid kuttidele võileibu. Naersin iroonia üle (Interneti-inimesed mõistavad mind) ja see oli lihtsalt nii naljakas. Istusin pärast diivanil ja ikka veel naersin. Kui isa koju tuli ja küsis, et mida ma naeran siis 5sekundit hiljem sai ta ise ka aru- kutid istuvad jopedes laua taga ja söövad võileibu ja tüdrukud jooksevad ja teenindavad.

Siis läksid aga külalised ära. Mona tuli õigepea ka koju ja oli mu kingituse üle väga õnnelik. Kinkisin talle siis ta lemmiksokolaadi ja ühe potilille. Väga tore!
Siis sõime õhtust Teised sõid kala ja mina sõin liha ja tomatit-koores-küpsetatult.
Pärast sõime veel magustoiduks muffineid, mis mu isa eile oli küpsetanud. Šokolaadimuffinid- lihtsalt nii head olid! Ja siis koristasin laua.
Rääkisin Paulaga Skypes ja emmega Skypes ja õega ka. Mingiaeg käisin pesemas ja vaatasin korra telekat aga kõik olid täna lithsalt nii väsinud. Ise lähen ka nüüd kohe magama, sest ma lihtsalt ei suuda enam üleval olla. Kohutav.

Aga olge tublid, elu on ilus.

-kista.

No comments: