Monday, May 28, 2012

Ja nii need nädalad lähevad...

Reedel oli mul nii pikk ja väsitav päev, et mõtlesin kohe, et kirjutan kõik terve nädalavahetuse üheks pikaks joduks kokku. Veidi pikem nädalavahetus kui tavaliselt on- esmaspäev on vaba päev. Mingi püha. Ei ole kindel mis aga midagi on, niiet esmaspäeval jälle kooli ei ole!
Nädalavahetuse siiamaani olen veetnud väga palju sõprade seltsis ja mul on selle üle vaid hea meel. Samas tiksub lähemale see kohutav 29. mai, kust edasi algab mu viimane kuu Norras vahetusõpilasena. KOHUTAV!
Reede, 

Reedel oli BODILi sünnipäev- sai 18!Kõik siin vaikselt tiksuvad 18 ja mul on nii hea meel, et olen kõikide oma siinsete parimate sõbrannade sünnipeävad nüüdseks ära näinud- Ingridi sünnipäev oli täpselt sel päeval, kui ma klassi vahetasin ja nende kõigiga tuttavaks sain. Othelie sünnipäev oli jaanuari lõpus, Vera oma aprilli alguses ja nüüd siis veel Bodili oma. Naljakas ja samas väga väga väga tore!
Reedel oli meid esimesed kaks tundi kehalised. Kõigepealt oli väga tore kooli minna (või bussipeatusesse) sest õues oli täpselt selline super ilm. Ei olnud otse päikest sest kohutavad pilved olid taevas ja samas oli piisavalt soe, et ei pidanud tagi peale viskama. Ja no mis siis sai?
Kui esimene tund algas sees teooriaga hakkas lihtsalt vihma ladistama. Kõigepealt väheke, niiet otsustasime siiski, et jääme välja ja midagi hullu ei juhtu. Kui õpetaja meile tahvlile seletas, et kuidas me hakkame seda "pesapalli" mängima, siis hakkas aga hullu padukat sadama. Väga hull!
jooksime siis kõik riideid vahetama ja siis juba õue vihma kätte. Kaks minutit õues ja kõik olid läbi vettinud, alustades juustest ja lõpetades jalanõudega.
Nii siis mängisime seda pesapalli terved kaks tundi ja vettisime, sest terve aja aina sadas ja sadas. Samas oli väga tore kehaline! Klass oli kuidagi, ühtsem või nii ja kõik tegis omavahel nalju, sest kõigil oli külm ja samas naljakas. Väga toredad tunnid olid.
Samas pärast tundi olid kõik nii läbi külmunud, et keegi lihtsalt ei suutnud korralikult kõndidagi, sest jalad ei kuulanud sõna. Ja nii me siis tuterdasime garderoobidesse.
Kolmas tund oli matemaatika, kus ma lugesin raamatut ja ei teinud mitte midagi. Küll on hea. Neljas tund oli norra keel, kus meid jäi alles vaid 10, sest kõik teised läksid oma eksamiteks õppima. Meie siis 10kesi laulsime Bodilile sünnipäevalaulu ja niisama istusime ja arutasime järgmise aasta suurt projekti. Ehk siis ma olin niimoodi poolunes.
Viies tund oleks pidanud olema ühiskonnageograafia, aga kuna meil oli viimane tund neljapäeval siis selle asemel istusime ja rääkisime niisama juttu ja sodisime tahvlit ühes grupiruumis.
Viimaseks tunniks oli sotsioloogia. Enne pidime üles leidma klassi, kuhu meid oli ümber tõstetud, sest meie tavalises klassis oli eksam. Isssssand. Selle klassi leidmine oli ikka korralik. See oli selles kooli osas, kus ma kunagi enne käinud ei olnud ja kuskil neljandal korrusel. Kõigepealt astusime siis sisse sinna, kus see klass pidi olema ja meile vaatasid vastu haiglavoodid ja värgid-särgid. Nimelt see kooli osa on siis nendele, kes õpivad tervise kallakus vms. Mina olen üldkallakus, ehk õpin kõike tavalist. Hehe.
Ja siis leidsime klassi. Pidime sisestama veel neid küsimustiku tulemusi, mida eelmisel korral alustasime, aga feilisme haledalt ja panime väga mööda, sest korralikult aega ei olnud. Asendusõpetaja kes meil oli ja kes on väga lahe ütles, et neid tulemusi me ei või esitleda klassile. Hehe. Okei. :(
Pärast seda ootasime Ingridiga Verat, et siis kõik kolmekesi tema juurde jalutada. Ta tegi taigna valmis pitsa jaoks ja siis läksime ja saime teistega kokku kaubanduskeskuses ja Bodil käis siis ja ostis esimest korda alkoholi, et õhtul oma emaga tähistada tema sünnipäeva. Norrakatel on kombeks oma 18. sünnipäeval käis siis seal alkoholipoes ja siis seal leti ääres makstes pilti teha, sest no sünnipäev ju. Naljakas. Norrakad on lõbusad! Edasi käisime ja ostsime õhtuks veidi snäkki ja värki ja edasi siis jälle Vera juurde, et seal õue laud katta (vahepeal oli ilm nii ilusaks päikseliseks ja soojaks jälle läinud) ja siis pitsat süüa ja Bodili sünnipäeva tähistada!
Kõik oli väga lahe ja tore ja hubane ja mõnus. Lihtsalt istusime ja rääkisime ja naersime ja tegime laupäevaks veidi rohkem plaane: laupäeval nimelt oli meil "Eurovisioonipidu", ehk siis noh lugege edasi..
Lõpuks sai kell pool 11 ja ma otsustasin siis koju hakata kõndima- pikk maa minna. Ja nii ma siis jõudsin koju täpselt pool 12 kui mu ema mulle täpselt helistas, et kaugel ma olen ja kuna tulen. Tore! Nii täpne!

Laupäev, 

Hommikul väga kaua ei maganud. Ausaltöeldes ärkasin tegelikult varem kui Emma. Küll oli see vaid 10 minutit varem aga siiski! Kell oli vist veidi kümme läbi.
Lugesin raamatut, koristasin oma tuba ja pakkisin asju kokku, mida siis õhtul kaasa võtta. Alguses leppisime emaga kokku, et ta viib mu Othelie tädi juurde kell 6, aga siis kui nad linnast tagasi tulid ta ütles, et nad ei saa mind pärast kella 4. enam viia. Saatsin siis Otheliele sõnumi, et tulen kell 4 kui see neile sobib. Sobis.
Kell neli jõudsin siis umbes Othelie tädi juurde. Othelie ja Ingrid võtsid õues päikest ja kuulasid muusikat. Korralik. Siis viskasid nad midagi selga ja läksime kõik koos poodi käima. Mina olin õhtust söönud, aga nemad ostsisd siis pitsat ja värki-särki. Ja et ka hommikul süüa oleks. Siis istusime päikse käes. Ingrid jäi pärst õhtusööki veel veidikeseks magama ja mina lubasin Diutoga väljas käia (koer), sest Othelie ja Ingrid pidid veel mõlemad pesemas käima ja end valmis sättima ja maja ka, sest oodata oli nii mõnigi külaline.
Othelie ütles, et ma käiks Diitoga väljas umbes pool tundi või nii ja ütles, et kui ma lähen mäest üles siis kooli kõrvalt läheb üks tee metsa ja et siis ma jõuab täpselt maja taha. Okei. Läksin siis. Kooli kõrvalt läks kaks teed. Ma siis valisin ühe. Lõpuks, pärast veidi üle pooltunnist jalutamist tulin välja hoopis teisel pool mäge. No lahe! Pidin siis üles jälle tagasi kõndima- no tere talv eksole! Kõndisin siis üles ja elu oli ilus. Olin Diitoga väljas siiski kokku tund aega, mitte 30 minutit nagu alguses plaanitud. Aga kõik oli korras.
Pärast siis panime end kõik riidesse ja tegime meiki. Kui Otheliega õues pilti tegime ja siis jälle sisse läksime oli Ingrid oma juuksed ära sirgendanud ja siis tuli neil kahekesi hea idee- SIRGENDAME KISTA JUUKSED KA ÄRA!! Okei. Ja nii siis juhtuski, et mul laupäeva õhtul olid täiesti sirged juuksed peas! Ja ausaltöeldes nägi väga hea välja! Kõik kes Eurovisioonipeol käisid ikka ütlesid, et sirged juuksed sobivad mulle ka! Väga tore!
Bodil, Vera ja kaks teist klassiõde tulid kella üheksa ajal- alustasime siis nendega Eurovisiooni vaatamist. Kui juba teised inimesed hakkasid veidi laekuma siis lõpuks jäi Eurovisioonist alles see, et telekas käis ja nägime, mis toimus ja kes laval oli aga muusika tuli hoopis mujalt! Küll oli tore.
Samas kui hääletamine algas, siis mina, Astrid ja Vegard otsustasime alla minna, et ikka kuuleks ka mis toimub. Ja seal siis ilusti karjusime oma hääle ära- elasime Rootsile ja Eestimaale kaasa. Norra jäi ju viimaseks!
Väga tore oli. Pärast isutisme ja rääkisime veel. Inimesed läksid ära enam-vähem pärast Eurovisiooni ning meie kuuekesi (Mina, Othelie, Ingrid, Elise, Vera ja Bodil) vaatasime veel sex&the city teist filmi. Pärast veel isutsime ja rääkisime maaimlaprobleemidest. Magama saime kell neli lõpuks. Küll oli tore.

Pühapäev, 
Võiks ju arvata, et magasime hommikul väga kaua kuna voodisse vedasime end alles kell 4, samas olime kell 7 juba üleval, sest Diito otsustas haukuma hakata ja mitte vait jääda! Niisiis istusime Ingridi ja Otheliega ning vaatasime telekat- kust mitte midagi ei tulnud. Mingiaeg vedas end alla Othelie poiss-sõber ja siis veel kunagi Elise ka. Elise on mu klassiõde. Mul on kaks Eliset klassis.
Istusime ja koristasime veidi Othelie tädi maja ning siis lihtsalt võtsime õues veel päikest. Kui kell sai 12 otsustasme siis McDonaldsisse minna, sest Vegard (klassivend) oleks pidanud tööl olema. Kui aga sinna jõudsime sai Ingrid sõnumi, et tüüp magab kodus ja unustas tööle minna. Korralik kutt lihtsalt!
Naljakas oli see, et kui mina ostsin Happy Meali, siis Ingrid mu kõrval ostis ikka Big Mac'i. Naljakas,naljakas,naljakas.
Siis sõidutas Elise Ingridi ja Othelie veel koju tagasi ja siis veel minu ka. Ma jäin ta enda kodutee peale, niiet ei olnud midagi hullu.
Koju jõudsin siis ühe ajal või nii, aga maja oli tühi- Mona, Emma ja Gunnar olid otsustanud väikse tuuri teha. Algselt oli plaanis mind ka kaasa võtta ja mind siis Othelie tädi juurest üles korjata, aga ma olin juba kodus.
Niisiis magasin veidi (öösel liiga väga magatud eksole).
Mingiaeg tulid nad siiski koju ja siis suht valmistasime õhtusööki. Ma sain melonit lõigata samal ajal kui isa ise sushit tegi. Nägi hea sushi välja küll! Ainult et kalaga oli. Niiet ei kutsunud maitsma ausaltöeldes.
Mina ja Emma sõime seevastu aga kanatiibu meloniga. Hehe.. ja ketsupiga!
Õhtul läksin vara magama. Enne lugesin veel veidi raamatut, aga midagi väga huvitavat ei teinud just.

Esmaspäev, 

oli meil siis täna vaba päev. Kooli minema ei pidanud ja seepärast oligi hea pikk nädalavahetus. Hommikul magasin kaua kaua kaua ja ärkasin kell 12. nii hea oli end korralikult välja puhata noh!
Midagi tarka ei teinud. Puhkamise päev oli. Lugesin raamatut, koristasin oma toa ära ja lugesin veel raamatut. Käisin pesemas ning siis käisime perega restoranis söömas. Sõin pastat, nagu restoranides käimas söödes ikka. Spaghetti a la Carbonara. Jehuu. nii hea oli! Ja ei olnud mingi hiiglaslik portsjon nagu tavaliselt- täpselt selline ei suudad ära süüa ja ei tunne end kui õhupall pärastpoole. Teised ostsid ühe suure pitsa ja jagasid selle ära.
Kui koju tulime siis võtsin veel nõudepesumasinast nõud välja ja tõmbasin tolmuimejaga köögist tolmu ära. Mingiaeg algas jalgpall. Isa karjus, et "kista tule vaata!!" ma siis vedasin end teleka ette. Jalgpall on täna Tromsös (see linn põhjas, kus ma ka käisin!!) ja seal SAJAB LUND! Ja mitte nagu sellist väikest lund nagu novembris, vaid sellist suur paksu lund! Maa on lumine ja igal pausil roogitakse lund. Vaesed mängijad, kes on pärit Aafrikast! Väga naljakas! Maikuu lõpus sajab lihtsalt paksu laia lund nagu talvel. Tere tulemast Norra!

Tänaseks mul rohkem plaane ei ole. Kavatsen magam minna varakult. homme ei toimu esimest tundi- jehuu! Ja kolmapäeval pole ka esimest tundi! JEHHUUU!! Samas neljapäeval on inglise keele eksam siis- mitte eriti õnnelik selle pärast. Oleks võinud mul ka vaid üks eksam olla, oleks hea rahulik. Samas see inglise keele eksam ei ole ju raske, aga sellegipoolest.
Muidu kooliga olen ühel pool 5. juunil, kui pean tagasi viima kõik õpikud. Ma siiamaani ei tea, miks me kuni 19. juunini koolis peame siis käima. Nagunii midagi ei toimu ja õpikuid ka enam pole? Mis toimub? Tere tulemast Norra, jällegi!

Olge tublid, nautige suve.

-kista.






No comments: