Wednesday, May 16, 2012

ADAY

"Picture today- inspire tomorrow"
Ehk siis täna on olnud mul lihtsalt superhuvitav päev. Kõigepealt täna on ju ADAY kauaoodatus päev. Kus siis tuhanded inimesed üle maailma võtsid kätte oma kaamerad,telefonid misiganes ja pildistasid maailma enda ümber. Oma tavalist päeva. Kas pole mitte super? Ja muidugi tegin seda minagi! Kuidas ma saaks siis mitte eksole. Ja tänu sellele on mul olnud lihtsalt väga lõbus päev"
Hommikul olin ma kõigepealt paanikas, et ma olen sisse maganud. Reaalselt oli kell alles pool kuus ja ma sain veel poolteist tundi magada- oh see tunne on lihtsalt super!
Nii viis Mona mind siis rongijaamaja seal ootasin bussi ja siis jõudsin kooli. Esimeseks tunniks oli matemaatika, kus sai päris palju nalja, sest RUSSid olid väikse tembu teinud projektorile- nimelt oli kõik peegelpildis ja tagurpidi. Keegi seda enam tagasi ei saanud (isegi IT-kutt mitte) ja nii siis toodi meile uus projektor, et õpetaja saaks ikka lugeda ja näidata, mis eksamisse sisse tulevad.
Kell üheksa kogunesime kõik söögisaali ja seal siis saime teada, kes mis eksami sai. Nimelt Norras on siis eksamid mingi loosiga umbes. Kooli poolt saad teada mis eksami sa pead tegema. Mina olin väga rahulik- teadsin, et pean tegema vaid norra keele eksami, sest igaüks peab ju tegema ühe eksami. Rääkisin siis Vera ja Bodiliga (nemad said matemaatika ja olid selle üle väga õnnelikud) kui Jessica minu juurde tuli ja ütes et ta peab matemaatikaeksami ka tegema. Ma alguses olin väga segaduses ja küsisin et appi miks tal kaks eksamit on? Ja siis ta ütles et mul on ka. Minu esimene reaktsioon? PALUN MITTE MATEMAATIKA!! Ja ei olnudki- inglise keel hoopis. Oh kui lihtne. Kohe üldse ei muretse selle pärast. Niisiis oli mu päev siiski super!
Järgmiseks tunniks oligi inglise keel, kus neid, kes siis eksamit hakkavad tegema eraldati nendest, kes eksamit ei tee. Nii me siis istusime, saime posu pabereid ja arutasime eksamit. Sain targemaks. Eksam on reaalselt nagu see terve päeva töö: 5h, sa võid kasutada kõiki abivahendeid va internet ja telefon. Kui lame! Ma ikka lootsin, et tuleb nagu ilus korralik reaalne eksam, aga niipalju siis sellest.
Kolmas tund oli sotsioloogia, kus meil oli siis töö. Kontrolltöö. Ei läinud väga hästi. Kirjutasin küll piisavalt palju,aga siiski mitte kõike ma ei teadnud. Ühte asja ei teadnud kohe üldse, ja ma ei olnud õnneks ainuke.
Pärast sotsioloogiat nägin Ingridit ja küsisin, et kus me sööma lähme. ta vahtis mind lolli näoga ja ütles, et meil on poole tunnine ajaloo kontrolltöö. Okei-midaiganes eksole. Nii ma siis läksin klassi, õpetaja andis mulle töö ette ja ütles, et isegi kui ma midagi ei tea (sest ma tegelikult ajalootöid kaasa ei pea tegema) võin ma kirjutada et norra keelt harjutada esmaspäevaseks kontrolltööks. Nii ma siis kirjutasin. Tuli küsimus selle epideemia Must Surm kohta. Mida mina vastas? "Ma arvan, et must surm oli üsna hea" ja siis selgitasin, et rahvast oligi liiga palju ja must surm koristas neid eest ära. Päris korralik. Kui õpetajale selle 10 minuti pärast tagasi andsin hakkas ta lihtsalt naerma. Vahetusõpilased on lithsalt naljakad!
Siis sõin üksi lõunat ja vaatasin mingeid youtube'i videoid ning siis juba oli meil prantsuse keel, kus ikka ja veel vaatasime seda filmi. See on nimelt jaotatud kolmeks osaks ja me alustasime siis teist. Lahe, eksole? :)
Pärast prantsuse keelt pidi kogu kool kogunema söögisaali, sest seal oli meie suure kunstiavamine. Ehk siis meil on söögisaalis selline umbes 3-4m läbimõõduga seinast välja tulev kera või midagi is on oranž. Meie kutsume seda päikeseks. Tegelikult saime täna teada, et ta on Veenus, sest sel aastal 2012 on see Veenuse Päiksest möödumine. Selle kunsti nimi on muideks "The next great moment in history is ours" (Järgmine suur moment ajaloos on meie). Ja nii oligi meil külas siis Norra üks kuulsamaid astrofüüsikuid kes on väga väga lahe ja kes siis rääkis sellest Veenuse möödumisest ja miks ta nii oluline on. Niiet soovitan kõigil seda siis 6 juuni öösel vaadata (varahommikul), sest järgmine on alles 105 aasta pärast. niiet kui te kavatsete just 150 aastaseks elada siis näete ka järgmist kindlasti. Muidu võiks meie generatsiooni oma ära vaadata, või mis? :)
Pärast seda saime siis kõik koju. Ja ohhooo- mu telefon oli teadmata kadunud. Ei leidnud ma teda kotist ega kuskilt ja nii siis mõtlesin, et unustasin ta vist alla auditooriumisse, kus prantsuse keeles filmi vaatasime. Otsisin Karini üles ja seal ta oligi! Karin tegi mulle ukse lahti.
Siis aga läksin linna raamatukokku. Oli vaja tagasi viia üks raamat ja laenutasin ka uue. Kooliraamatukogu on kuni ülejärgmise nädalani suletud. Kohutav!
Kui koju jõudsin tuli Mona umbes 15 minutit pärast mind. Istusime veidi ning siis Mona ütles, et ta läheb linna, sest tal on vaja paar asja kaubanduskeskusest osta. Ma siis ütlesin, et lähen kaasa. Käisin postkontoris et omale suur pappkarp osta ja siis läksime edasi, kuna Mona sai oma uued prillid kätte ja siis oli meil vaja toidupoes käia.
Sain ka teada, et mingi streik on jälle Norras, minu jahu teema ja saiatööstuse teema niiet täna ei võinud üks ostja üle 3 saia osta. Naljakas koht see Norra.
Siis tulime koju. Poole tunni pärast oli söök valmis. Teised sõid kala, ma sõin eilset kana.
Koristasin laua ning siis pakkisin oma asju kasti. Isver see oli rasketöö! Murdsin 4 küünt ja lõin pea vastu seina ära.
Vahepeal puhastasime Emma ja Monaga oma hõbedat. 17. mai tarvis. 17. mai on siis Norra Konstitutsioonipäev, ehk siis rahvapidupäev noh! Kõik panevad rahvariided selga ja käivad Norra lippudega rongkäigus ja on õnnelikud! Ja rahvariide hõbe peab ju ometi särama ja läikima! Ja seda me siis tegimegi.

Pärast pakkisin veel edasi ja mingiaeg tegin Emmale süüa. Enne-magamamineku-toit. Ehk kaks võileba.
Siis rääkisin Skypes Laugreniga ja lõpuks veel Ema ja Isa ja Õega ka. Palju jutuajamisi. Palju rääkida. Kõike on vaja teada ju!

Lõpuks vaatasin korraks telekat ja nüüd olen siin ja kirjutan. Tänaseid pilte näete mingil hiljemal ajal. Äkki homme? Kui olen oma toa koristanud sest homme tuleb vanaisa meile külla ja Emma tuleb minu tuppa magama.
Homme on mul siis viimane päev koolis sel nädalal. Jehuuu! Ja siis jälle hea pikk nädalavahetus, kus ma hakkan õppima nii inglise keelt (esitluse jaoks) janorra keelt (esmaspäeval on eksam). Soovige edu!

Olge tublid, ilusaid unenägusid kasvõi vaid mulle, kui te seda keset päeva loete!!

-kista.

No comments: