Thursday, May 17, 2012

17. mai ehk Norra suurim püha!

Väike tund ajaloost: ehk miks on 17. mai norrakate jaoks niivõrd tähtis päev! 
17. mail 1814 allkirjastati siis Norra põhiseadus, mis tegi Norrast iseseisva riigi! 
Kõik ajaloost, lugege edasi, mida tegin oma vahetusaasta kõige paremal päeval ja altpoolt leiate isegi pilte ka veel! Kas pole mitte tore? 
Mul on siis olnud täna lihtsalt super päev, mnagu te juba enne lugesite veidi. Ma olen teinud nii palju ja tundsin end kui täiesti tavaline norrakas, mis on lihtsalt super!
Hommikul ärkasin vara- äratuskell äratas mind kell kaheksa ning aeg oli dušši all käia, küünelakk maha võtta ja siis sõime kõik koos hommikust. Pärast hommikusööki läks veidi hektiliseks, sest siis pidid kõik hakkama omale riideid selga panema ja veel viimseid viimistlusi tuli teha riietele ja nii ta läks. Kell pool 11 olime kõik uksest väljas- ilusti rahvariietes või niisama piduriietes ja kõigil naeratus näol ja lipud näpus!
Läksime siis Emma kooli juurde kus ümbruses toimus"barnetog" ehk siis laste rongkäik. Kokku oli see umbes 3 km ja ma kõndisin selle kõik ikka oma väikse õe kõrval läbi ka. Ega see midagi eriti erilist ei ole- lihtsalt kõnnid ja lehvitad lippu ja hõiskad hip, hip, hip HURRAA !!! ja naudid ilusat vihma, mis taevast mitte väheses koguses alla sajab. Väga lõbus oli! Muidugi mängis ka orkester terve aja, mis oli veel eriti tore. Laulupeo tunne tuli veidi peale.
Rongkäik lõppes Emma kooli juures, kus seisid ka paar RUSSi (täna on neil siis viimane päev, kui nad on RUSSid). Ma tundsin neile nii kaasa (allpool leiate pildi ka) sest neil on ju nn "visiitkaardid" mida nad siis jagavad kõigile ja ilmselgelt koguvad neid kõige rohkem just sellised kuni 12-13 aastased. Niiet nende kolme RUSSi ümbruses seisid kohe päris mitu-mitu-mitu last ja kõik aina kisendasid et "Æ VIL HA RUSSEKORT! Æ VIL HA RUSSEKORTT!!!" (ma tahan russekort'i (seda kaarti)) . Tegin pilte ja naersin. Üks kutt on minu inglise keelest ja alguses ta ei tundnud mind äragi, sest mul oli ju seljas Norra rahvariided. Naljakas. Keegi ei tunne sind ära kui sul on rahvariided seljas. Heheh..
Pärast seda sõime Emmaga jäätist ning istusime ja rääkisime niisama juttu. Mingiaeg laulsime Norra hümni ka ikka- nagu õiged Norrakad!
Väga kaua seal vihma ja külma käes ei seisnud- kell pool üks olime kodus tagasi ja tegime paar perepilti (näete allpool). Siis sain ma oma valge särgi ja vesti seljast ning panime kokku lõunasöögi ja hakkasime siiis seda sööma.
Väga tore ja hea ja lihtsalt super lõunasöök oli, mis lõppes maailma ühe parima koogiga (allpool pilt) mille retsepti otsisin pärast üles ning kavatsen seda Eestimaal kohe tegema hakata!
Lõunasöök kestis päris kaua. Mingiaeg vedasin end veel internetiavarustesse ning siis istusime niisama perega, rääkisime ja jutustasime ja olime niisama rahulikult koos.
Siis äkki oli kell kolm- isa läks vanaema majja jäähokit vaatama, sest meil ei ole seda kanalit ja Norra mängis Venemaa vastu- ning mina ja ema vaatasime telekat. Siis aga sai kell juba nii palju, et pidime oma rahvariided jälle selga panema ja minema suurt linnarongkäiku vaatama.
Kõigepealt sain kokku Vera ja Bodiliga (Othelie ja Ingrid olid Oslos) ja tegime nendega koos veel enne paar pilti, kui läksime tee äärde ja valmistusime rongkäigu vaatamiseks. Vihma oli selleks ajaks juba korralikult hakanud sadama.
Aga niisiis vaatasime koos rongkäiku- kõike huvitavat mis neil seal toimus. Ja muidugi kõige huvitavam oli ju RUSSide pool- nad ikka loopisid neidsamu oma kaarte, niiet terve tee oli neid pärast nii kohutavalt täis et me mõtlesime, kes neid küll koristama hakkab! Istusid oma autode katustel ja lasid lebo. Kaks suurt traktorit olid nad ka välja ajanud, et ikka kõndima ei peaks. Kõik nägid väga väsinud ja kuidagi viisakalt pohmakas välja- eile oli ilmselgelt suur pidu olnud!
Aga vaatasime selle rongkäigu lõpuni ja jalutasime siis kiriku juurde ja suurele keskväljakule, kus rongkäik pidi lõppema pärast piisavalt pikka ringi. Seda lõppu ma aga ei näinudki, sest isa helistas täpselt siis, kui olime sinna jõudnud. Tegime sõbrannadega veel paar pilti ja siis jooksin tagasi auto juurde, et koju tulla.
Küll oli hea sooja tagasi saada! Järgmine hea asi oli oma rahvariided seljast visata ja tavalisemad riided selga panna! Või lithsalt mugavamad- võtke kuidas tahate.
Siis tõmbasin pildid arvutisse- vaatasime neid Emmaga ning saatsin oma Tartu koolile kirju ja värke- tahaks siiski Eestisse kooli tagasi ju tulla eksole :)
Panin veel pilte Internetiavarustesse ning siis aitasin õhtusöögiga veidi- katsin laua ja tegin salvrätid ilusaks. Hehe. :)
Siis sõime kõik koos õhtust. Lihtsalt suuuurepärane oli! Grillitud liha koos grillitud kartulite ja maisiga ja siis veel mingisugune väga hea püree ja pruun kaste ja brokkoli ja pihlakamarjamarmelaad. Lihtsalt super! Magustoiduks veel puuviljasalat ka! Lihtsalt super õhtusöök!
Pärast õhtusööki mängisime veel lauamängu- nii kaua kui suutsime, ja siis vajusid kõik kuidagi vaikseks.
Enne õhtusööki laulsime Emmaga mu õe tütrele Luisale veel norra keeles sünnipäevalaulu- tal oli täna siiski sünnipäev. 2 aastane! Aeg lendab- alles ta sündis! Nii lahe!
Siis rääkisin veel ema ja isaga korraks juttu ja siis tulin seda pikka juttu siia kirjutama ja pilte üles laadima.
Homme on mu vanema õe sünnipäev, niiet järjekordne pidustus! Homme pean käima ka koolis ja äratooma tekstid esmaspäevaks- mul on ju norra keele eksam! Ja siis kulub terve nädalavahetus nende läbi töötamiseks ja mõtlemiseks, et mille kohta need küsimused võiksid tulla. Vähemalt on mul nüüd rohkem aega neid läbi töötada kui enne proovieksamit- siiis oli ainult üks päev! Pean meeles pidama, et oma eesti-norra sõnaraamatu kaasa võtan kindlasti. Sellega veidi lihtsam töötada kui sellega, mis meil arvutites on.
Nüüd aga nautige pilte tänasest päevast!

Lauakaunistamine lõunasöögiks käib!

Tornikook- õnnelikeimatel on võimalus seda Eestis maitsta kui seda ükskord tegema hakkan!

See olen mina- mul on seljas Tröndelagi rahvariided ja ma olen nii norrakas!

Mina ja mu väike õde autos. Sõitsime linna.

RUSSid. Sellised püksid on neil siis ja nii loobivad nad oma "visiitkaarte". Terve maa oli neid täis ja nagu näete, siis lapsed korjavad neid!

Lahe pilt kuidas nad istuvad oma bussi otsas ja viskavad kaarte ja üks väike poiss püüdis ühe kaardi kinni ka!

Vera, mina ja Bodil! 
Kolm RUSSi kes jagasid oma kaarte. Neid lapsi oli nii palju! mul oli neist RUSSidest nii kahju!

Meie super perekond- vanaisa, mina, ema, Emma ja isa. 

Bodil, mina ja Vera- ootasime rongkäigu algust


Olge tublid ja nautige (peaaegu)suveilmasid Eestimaal!

-kista.

No comments: