Wednesday, June 6, 2012

Viimased sotsioloogiad ja prantsuse keel

Ehk siis mul on kool läbi. Ainuke mis veel jäänud on on inglise keel (mille viimane tund on järgmisel teisipäeval) ja siis on VSJOO!! Kooli enam pole ja saan rahulikult suve hakata nautima. Samas mis suve nautimine see on kui päikestki korralikult pole. Kuigi eilse kohta ei kurda- päikest isegi leidus.
Hommikul sain magada. Gunnar seda aga ei teadnud ja äratas mind kell 7. Samas ma lihtslat jäin edasi magama. Ilus ju! Lõpuks ärkasin kell 8 ja vedasin end voodist välja.
Keskinnast jalutasin kooli ja tsillisin siis Jessicaga seni, kuni tund algas. Tal oli täna kitarr kaasas, niiet ma sain üle vääägavägaväga pika aja kitarri mängida (ehk siis terve aja, kui olen Norras olnud ei ole ma kitarri mänginud!!!) Nii tore oli. Ei olegi kõike ära unustanud, mis on positiivne!
Siis algas sotsioloogia. Kuni kahek kutil oli töö tegemata, siis oli meil umbes esimesest tunnist 30min vaba aega, niiet siis pidime kõik lihtsalt mõtlema, mida aasta viimases sotsioloogiatunnis teha võiks. Me ei mõelnud midagi lahedat välja samas.
Kui tundi tagasi läksime otsustasime, et mängime üht mägu, kus on umbes 6 kategooriat ja siis õpetaja ütleb ühe tähe ja igasse kategooriasse peame leidma selle algustähega sõnad. Meie kategooriad olid: Linnad, Poliitikus, Filmid, Riided, Loomad ja Toidud. Väga naljakas oli! Esimene täht oli T, me ei leidnud ühtegi poliitikut, sest arvasime, et vaid Norrast võime võtta. Siis aga ütles Jessica rühm mingi saksamaa oma ja meil oli nagu "AHHHAaa, et siis võime Eestist ka võtta?" ja õpetaja ütles, et igalt poolt võime võtta. Niisiis oli järgmine täht V ja meie linn oli Värska ja poliitik Viisitamm. Ma pole isegi kindel, et Viisitamm poliitik oli aga no maitea, esimene nimi mis mul pähe tuli lihtsalt lampi. Samas Värska linna üks kutt igga googeldas oma iPhone'iga ka. "RAUDSELT VALETATE!!" ja siis ta leidis selle üles ja oli nagu.. "OKEi, SEEKORD VEDAS!!" Naljakas.

Pärast seda mängu, mille meie rühm haledalt kaotas, sest me panime nii tühja kogu aeg, mängisime söömisvõistlust. Ehk Marie küpsiste söömine. Jaotati meid kolmestesse rühmadesse ja siis igast grupist üks pidi minema sööma. JUUUDAS NOH! Ilmselgelt pidi meie grupist mina minema. Okei.
Kuus küpsist pidime sööma. Ma toppisin alguses kohe poolteist küpsist suhu aga siis ei suutnud neid ju närida ega neelata, sest need olid nii kuivad ja vett ei võinud peale võtta. ISVER! Ja siis edaspidi murdsin hästi väiksed tükid ja närisin kiiresti. Üks mu klassivend lihtsalt istus laua peal ja sõi aeglaselt. Naljakas oli. Ja teine klassivend toppis kohe alguses 3 küpsist suhu ja siis poolsuri seal koha peal, sest neid oli võimatu neelata või edasi närida.
Lõppkokkuvõttes mina võitsin, sest lõpetasin esimesena. JEEEHHHUUU!!! Väga tore oli! (alltpoolt leiate paar  pildi ka)

Ja siis oli meil söögipaus. Ehk siis kõigepealt pidime kõik oma õpikud raamatukokku jälle ära viima. Ma sain kõik viidud. Väga naljakas oli, sest mul oli lihtsalt kohutavalt palju õpikuid noh! Ja siis nende vedamine ühest kooli otsast teise oli piisavalt piinarikas. Aga veetud ma need sain ja nüüdseks on küll selline tunne, et kool on lihtsalt läbi. Õpikuid enam ei ole ja mu kapp näeb ka kuidagi väga veider välja ilma õpikuteta. Vaid kari pabereid ja kaustik. Luban, et teen sellest esmaspäeval veel pilti. Esmaspäeval on mul viimane koolipäev oma parimate sõbrannadega, sest siis lähevad nad reisile ja kooli enam ei tule. Kohutav!!! Niisiis on meil plaan veel viimast korda koolis lõunat koos süüa, muidu mul vist tunde ei olegi- hehe.


Igatahes lõpuks algas meil siis prantsuse keele tund, kus hakkasime õhukesi pannkooke küpsetama. Ehk creppe'i. Esimestega panime pange, sest kellelgi ei olnud meeled õli või võid kaasa võtta. Nii ma siis jooksin meie koolikohvikusse ja küsisin, et äkki nad tahavad meile laentada, et me küpsetame pannkooke. Nad kõigepealt vahtisid suurte silmadega otsa "misasja? küpsetate pannkooke?" aga sis andsid või ja ütlesid, et kuna me seda nii vähe kasutame siis ei pea midagi maksma. Nii toredad tädid.

Samal ajal kui Jessica ja Bodil küpsetasid katsime me teistega laua ja lõikasime banaane ja vedasime taldrikuid ja klaase sööklast. Küll oli tore. Lõpuks said pannkoogid valmis ja istusime kõik lauda ja sõime. Väga tore oli! Naersime ja rääkisime ja lõpuks mängis Jessica veidi kitarri ka!
Ja lõpuks koristasime ning tegime kõik koos veel paar pilti ka. Et ikka alatiseks meelde jääks meie armas väike prantsuse keele klassike. Nii tore oli!

Pärast seda jalutasime Bodili ja Veraga koju. Või pigem nemad koju ja mina läksin veel käisin linnaraamatukogus ja viisin ühe raamatu tagasi ning siis läkisn bussiga koju.

Kodus vahetasin riided ja siis aitasin vanematel süüa teha, sest ema kollegid tulid külla niiet kella nelja ajal oli meil kokku kodus umbes 20 inimest! Koristasin ka oma tuba veidi, sest eks üle ukse ikka vaadati siia ka. Lõpuks saime aga söögiga valmis ja nii need inimesed hakkasidki tulema. Väga tore oli. Osad istusid õues ja osad sees (ise istusin toas) ja söök oli ju lihtsalt superhea! Ja vanaema tehtud kook oli ka lihtsalt super!! Väga tore oli. Sain nii palju kiita oma norra keele pärast ja üks naine ütles, et kui ta ei teaks et ma eestlane olen siis ta ei oskaks arvatagi, et ma norrast ei ole. Ja üks naine ütles, et ta võibolla arvaks, et ma olen Islandilt, sest mul on veidi selline aktsent, nagu ma oleks sealt. Selle üle saime kõik naerda.

Pärast aitasin koristada ja kui vanaema koju läks läksin temaga kaasa, sest lubasin ta mp3mängijale lugusid peale salvestada. Ta oli nii õnnelik et tal nüüd nii palju luugsid on seal. Samas see oli ju nii väike asi- lihtsalt arvutist sinna salvestada neid. Küll on tore kedagi aidata!

Pärast tulin koju ja siis isutsime vanematega lihtsalt väljas ja rääkisime. Kõik olid piisavalt väsinud. Pikk päev selja taga noh!

Hiljem rääkisin veel emme ja issiga Skypes juttu. Ehk siis paari päeva pärast on mul jälle telefon olemas ja siis on juba kõik väga tore! Kuidagi tühi on olla ilma telefonita. Samas seda ei ole ju 100% vaja alati, enamikus kella vaatamiseks, aga kui seda pole siis on küll selline tunne, et "appi mul on ju vaja kohe praegu sõnum saata?" "appi ma pean ju kohe helistama?".. naljakas. Kuidas me küll ilma telefonita elasime?

Lõpuks vaatasin online'ist veel Veenuse üleminukut päiksel ja olin õnnelik, et selle ära nägin. nii tore oli! Samas oleks ju tahtnud seda ka päriselus näha, aga ööläbi üleval olla ei jaksanud ja neid prille mul ka polnud, niiet nägin seda siiski LIVE'is üle interneti ja nüüd on ta nähtud!

Pilte teile veel:

Odd Martin, Thomas, Vebjørn ja mina- küpsisesøømisevøistlus!

Mina küpsiseid söömas.

Meie pr. keele klass. (vasakult) Jessica, Bodil, Martine, øp. Sigrid, Thomas, Oda, mina ja Christine



Olge tublid ja ilusat suvevaheaega teile!!

-kista.

No comments: