Wednesday, June 27, 2012

Trur d e obligatorisk- æ e trønder, æ

Ka ska æ skrive no? D e jo vanskelig! Ja æ veit, at bare Marro og Læura forstå ka står hær, men læll. D e jo selfølgelig rart, at æ må pakke og reise og kjæm tebake te Estland. Vill æ? NEI. Vær så snill og la mæ være hær. Bare litt mer. Men kannj itj. Life goes on.
Æ har jo hatt beste året i live mitt. Og æ e sp jævla takknemlig for alt.
Æ huske jo godt dn'e første dagene i Steinkjer. På Søndre Egge. d va så jævla varmt og fint. Vi spist banankake på veranda og snakk bare engelsk. I mårra ska vi spise banankake åsså, men no må vi spise d inne og snakk bare norsk. Mye mye mye har endre sæ. Mæ? Ja selfølgelig.
Æ huske første dan på skolen. Æ skjønt ingenting, æ tenkte, at kanskje æ ska aldri finne venner. Kanskje æ må dra tebake før juli, fordi æ kannj itj lære norsk. Ka skjer da? Men hær e æ no. Sitter i sofa på romme mitt og skrive dt hær. På norsk. På trøndersk.
Åh æ elske Trøndelag. Æ elske trøndersk og alle folk hær. Æ e kjæmpegla, at æ fikk familie fra Steinkjer og at æ kunne å være utvekslingsstudent hær, i Steinkjer. Mine beste venner er hær no. Ka skulle æ gjøre uten dæm?? Ingenting. Dra heim i januar trur æ.
Mine venner. Man e ingenting uten venner. Æ e ingenting uten venner. Æ elske mine venner så jævla mye og æ e så gla, at æ fant sånne venner i Norge.
Selfølgelig e d venner i Steinkjer, men æ fikk jo venner gjennom YFU åsså! Vi hadd verdens kuleste samling i Trondheim i Januar. Og i Desember. Og i oktober. Og vårres siste samling: 1. juni. Ska aldri glemme d. D va jo vanskelig og si ha det te YFU-folk fordi æ e så gla i dæm.
Og no. Om mine fantastisk familie. D e vanskelig å finne ord for å beskrive kor takknemlig æ e for dæm. De e jo familien min og æ elske dæm. De har vært helt fantastisk og æ e så gla. Æ e gla, at de valgt mæ og æ føle som familiemedlem. Og d e jo verdens beste følelse. Æ kom hit og va nesten vilt fremmed og no e familiemedlem. D E RART!
No ska æ pakke. Æ må faktisk. Må fortsatte me ein ting æ hate- å pakke. Å pakke et liv i en koffert. Koffer må æ gjøre d? Åh d e så vanskelig.
Men æ ska tebake i august og akkurat no føles d, at æ ska bare ta en liten ferie i Estland og da kjæm tebake heim.
Tusen tusen tusen takk for alt Norge, d e veldig vanskelig og si ha det. Æ ska aldri glemme dæ Norge.
Takk

-kista.

1 comment:

Laura said...

ææææææææææææææææ! Jeg vet akkurat hvordan det føles og det er så kjipt det. Jeg kan bare bli glad at jeg ikke må overleve det en gang til. Du må bare prøve å ikke være trist, men være glad fordi du har hatt så fantastiskt år og møtet utrolig mange flotte mennesker:) Vi sees snart!