Sunday, March 4, 2012

märtsi esimene nädalavahetus,

ja ma ei ole ikka veel koju tagasi kolinud, sest meie vannitoa uks oli saadetud kuskile lääne-Norra. Ei, mina ka ei tea miks ja ma tegelt tahaks juba koju tagasi kolida- saan isegi kevadel nii vähe seal veel olla.
Reedel oli aga hommikul tore, sest ma magasin sisse ja ärkasin kell pool kaheksa, ehk siis ma tegelikult oleksin pidanud sel ajal juba uksest väljas olema ja bussijaama poole liikuma. Otsustasin siis, et võtan järgmise bussi (poole tunni pärast) ja jään tundi 10 minutit hiljaks- pole hullu. Kui ma aga uksest välja astusin olid ema ja isa kohe seal ja küsisid, kas ma magasin sisse. Isa ütles siis, et viskab mu kooli ära- väga tore.
Esimesed kaks tundi olid norra keeled, kus me tegime midagi, mida ma väga ei mäleta. Ahjaa! Alustasime mingi raamatu lugemist mingi Norra kirjaniku poolt kes elas 1800-tuhandendel. Mingi näidend oli. Ma väga aru ei saanud mis toimus klassis (raamatust sain aru mis toimus) sest äkki lugesid ühed ühte osa ja siis juba luges sama osa keegi teine. Mingi väga segadus oli minuarust.
Kolmandaks tunniks oli matemaatika, kus võtsime jälle uut osa, mis kahjuks on koos graafikutega, aga pole hullu sest need graafikud on lihtsad ja neid ma oskan joonistada ja neist on kerge aru saada.
Pärast matemaatikat istusime ja sõime lõunat.
Neljandaks tunniks oli ajalugu kus pidime tegema oma rühmatööd edasi. Ma ei tea. Mulle öeldi alguses, et ma ei pea midagi tegema, sest meid on 5 tükki rühmas ja seda on 2 rohkem kui kõigis teistes, niiet mina ei pea midagi tegema. Pärast antakse mulle see au nuppu vajutada, et slaidid edasi läheks. Kui tore. Võibolla saan paar lauset ka öelda. Ei ole kindel.
Nii ma siis istusin ja lugesin ka siiski selle sama teema kohta (ehk nõidade põletamine Euroopas). Sain veits targemaks ikka ka jah!!
Eelviimaseks tunniks oli ühiskonnageograafia kus rääkisime veel emigratsioonist ja immigratsioonist. Seekord küll maasisesest, aga siiski.
Viimaseks tunniks oli siis sotsioloogia, kus meil oli töö mis kolmapäeval ära jäi. Isver see töö läks nii metsa, sest ma ju ei suutnud meelde jätta neid kõiki spetsiaalseid sotsioloogilisi väljendeid (5 erinevat liiki trahvid näiteks -.-) ja kuna me tegime selle töö veel internetis ka, siis oli nii, et pidid kirjutama vaid ühe sõna ja selle ka täiesti õigest. Jah ilmselgelt oli hale feil. Samas pole hullu. Vähemalt sain midagigi õigesti, niiet õpetaja vähemalt saab aru, et ma olen siiski lugenud seda osa ka. Mis siis, et meelde midagi ei jäänud.
Siis jalutasin kesklinna ning võtsin raha välja ja jooksin siis bussile, et õhtusöögiks koju jõuda.
Õhtusöögiks oli singi-beekonipitsa, mis oli lihtsalt superhea! Niiii niiii niii hea oli lihtsalt! Üldse ei valeta!
Pärast õhtusööki tulin jälle vanaema juurde, sest meie vannitoal pole ikka usd ees ja isa oli väga vihane olnud nende ehitajate peale, et see ukse ette panek juba nädal aega viivitatud on ja üldse et see uks kuskil Bergenikandis seikles. Veider.
Vanaema juures ei teinud midagi tarka- vaatasin telekat ja lebotasin niisama.

Laupäev,

Ema ja isa olid lubanud mulle sõnumi saata, kui mingi linna minek on. Kell oli vist pool 12 kui ema lõpuks saatis sõnumi, et lhme linna aga väga korraks ja et ma võin bussiga tagasi tullla. Kõlas hea plaanina. Viskasin oma asjad kõik kokku ning jalutasin koju kust siis sõitsime linna. Mul oli vaja šoppamiskeskuses käia ja paar raamatut osta. Ostsin ära ja siis äkki tuli meelde, et laupäev on! JA laupäeviti ju pole busse, mis sõidaksid! Saatsin emale sõnumi, et kas nad on veel linnas ja et busse ju pole. Õnneks olid nad linnas, niiet sain veel koju ka. Muidu oleks pidanud kõndima.
Laupäeval oli väga väga ilus ilm! Õues oli soe ja päike paistis ja lumi sulas ja nii ilus oli. Kõik oli super. Kevad tuleb (kahjuks).
Läksin jälle vanaema juurde, et veidi kirjutada oma inglise keele esseed, väga kaugele sellega ei tulnud, sest ma kohe üldse lihtsalt ei tea, mida kirjutada.!!!! Mingiaeg tuli Emma oma sõbrannaga mulle külla ning sõid minu juures jäätist ja siis läksid edasi kuskile fjordi kaldale, et pikniku pidada, kuna nii ilus ilm oli.
Kell viis läksin siis koju sööma. Õhtusöök oli niii hea! Kuigi ma ei saanud aru, miks ta oleks pidanud mulle Eesti toitu meenutama? Kas Eestis süüakse väga palju sealiha? Ma ei osanud vastata sellele. Igatahes sõime sealiha pruuni kastmega ning väga väga väga palju juurvilju oli (mille üle mina väga õnnelik olin) ning kartulit ka muidugi, nagu igal õhtul. Norras süüakse küll kartuleid nii toidu peale kui alla ja hommikul ja lõunal ja õhtul ja öösel ka. Kartulid on alati laual.
Siis tulin koju (pooljoostes) sest lubasin Maarjaga Skypes rääkida. Ja nii me siis rääkisime. Kuus tundi jutti vist lõpuks umbes. Väga tore oli! Nii hea oli jälle kellegi väga hea sõbraga rääkida üle niii pika aja. Sain kohe väga palju targemaks mis ka mu kodukohas Eestis toimub. Naljakas.
Siis läksin magama. Kell oli kaks umbes vist.

Pühapäev,

Magasin kaua ning siis sõin midagi hommikusöögiks ja siis läksin koju, et isal aidata neid vannitoajäänuseid (need katkised plaadid jne mis sealt välja toodud. Prügi ühesõnaga) kärule tõsta ja et ta saaks need ära visata. 45 minutit läks vaid aega. Kell oli üks kui ma jälle tuppa läksin. Ja siis vaatasin suusatamist. Enne lõppu tulin jälle vanaema juurde, et oma sotsioloogiat lugeda ning veel seda inglise keele esseed kirjutada. Selle esseega läheb küll päris halvasti, sest ma lihtsalt ei oska mitte midagi kirjutada. Eriti masendav on veel see, et ma pean ju kirjutama kaks lehekülge. Praegu olen vaid kolmveerand kokku suutnud venitada. Ja reaalselt VENITADA. Kuidas ma peaksin veel kaks lehekülge kokku venitama? Väga hull.
Kell viis jalutasin jälle koju tagasi, et õhtusööki süüa. Mina sain vormirooga, kui teised kala sõid. Jah, mul oli vaid hea meel, et ma seda kala ei pidanud sööma. Ta ausaltöeldes ei näinud kõige isuäratavam välja ka.
Ehk siis nagu te aru saate, ei ole ma ka 7 kuu jooksul Norras elades õppinud kala sööma. Veider? Jah. Aga ma arvan, et mul lihtsalt ei ole seda kalageeni. Mulle lihtsalt ei meeldi kala maitse. Ükskõik milline kala. See ei ole hea minuarust.
Siis tulin aga jälle koju. Enne veidi istusime ja rääkisime niisama juttu. Mina ja Emma sõime veel jäätist ka!
Kodus aga rääkisin Elinaga veidi ning emmega ning vaatasin telekat. Kirjutasin veidi oma esseed veel edasi (või pigem panin mõtteid kirja, millest veel kirjutada võiks juurde) ning lihtsalt lebotasin ja mõtlesin, et nädala aja pärast samal ajal istun Pariisis ja naudin Pariisi. Superlahe minuarust!
Siis otsustasin magama minna. Kell on palju. Uni on ka veel tohutu.

Head ööd, olge tublid ja nautige kevadet kuid ärge haigeks jääge. Mu siinsel emal on kopsupõletik. Niiet käige aga veel soojalt riides!!

-kista.

1 comment:

Hanna Helena said...

HaaHaa. Beekonipitsa :D Mulle nii meeldib kui sa õhtu rõõmsaks teed.