Saturday, February 25, 2012

nädalake puhkust- VINTERFERIE!

Ehk siis mul oli talvevahaeg kohe terve nädala samal ajal kui teie koolipinki nühkisite. Ilus, eksole.
Hoiatan kohe, et see postitus on pikk (täis kohe pilte ka jah!), sest mul on nii palju kirjutada Nii et pange kohe piim sooja- valage kakaopulbrit sisse, võtke tekk ümber (Euroopas pidi külm olema jätkuvalt) ning lugege ja nautige. Alustagem,
Kõigepealt pange see lugu käima, et sellest kõigest 100% saada. Tegemist on minu vaieldamatu lemmik lumelaualooga, ehk siis lugu, mida ma alati kuulan kui oma viimasele sõidule lähen. Ei jäänud see ka seekord tulemata- viimane sõit möödus selle loo seltsis. Et ikka korralik punk panna.


Electric President- Insomnia


Järgmiseks näete mu tervet teekonda selle nädala jooksul. Ehk siis: kõigepealt Steinkjerist Lycksele'isse ning sealt edasi Tärnaby'sse ning siis koju. Korralik teekond? JAH!
Järgmiseks pilt minu laupäevasest teekonnast.


Laupäev,
Niisiis. Lahkusin Steinkjerist eelmisel laupäeval (18. veebruar). Kell oli kümme hommikul. Ees ootas seitsmetunnine autosõit sellisesse väiksesse linna Rootsis nagu Lycksele.Umbes kolm tundi sõitnud tegime väikese lõunapausi. Kell oli pool kaks, kui lõpuks söögid kätte saime. Kõik teised sõid pitsat (ehk siis kes olid kõik teised minuga koos Rootsis? Mu ema Mona, isa Gunnar, väike õde Emma ja suur õde Erika) ma jäin salati juurde. Olin viimasel nädalal piisavalt pitsat juba söönud.
Pärast sööki tekkis küsimus, kas lähme üle tee asuvasse poodi rootsi odavaid hindu vaatama või mitte. Ehk siis tüdrukud otsustasid minna ja Gunnarjäi autosse ootama. Söögipoes tegime kähku- ostsime komme ja läksime. Ehk siis miks kõik Rootsis nii palju komme ostavad? Sest see on miljon korda odavam kui norras! Kui norras maksavad kaalukommid 112NOK kilo, siis Rootsis maksavad nad 69SEK kilo (NOK=SEK enam-vähem. paarisendine vahe vaid) niiet ilmselgelt kõik aga käivad ja ostavad rootsist kaalukommi. Nii me siis sõitsime edasi- sõime kommi. Tunnikese pärast jäin ma juba magama ja magasin, kuni Lycksele'i jõudsime.
Peatusime seal mu farfari majas (isaisa), kus mu host-isa üles kasvas. Isver, see maja oli HIIGLASLIK! Reaalselt, see oli nii suur ja avar ja täis nii palju häid raamatuid! Kõik muidugi Rootsi keeles, muidug oleks vähemalt kümnendiku neist endaga kaasa vedanud (isa ütles küll, et ma võin võtta kui tahan, aga rootsi keel + ma ei hakanud ilusat kogu rikkuma). Aga selliseid samas-stiilis raamatuid olid kõik need lõputud raamaturiiulid täis. Vapustav. Ja peale selle lihtsalt superilus! 

Pärast kohale jõudmist läksid kõik teised farfari juurde, sest ta elab vanadekodus, kuna ta on väga haige. Ma jäin Birkiga koju. Otsustasime nii, sest muidu äkki farfar oleks väga ära ehmunud kohe õhtul enne magamaminekut.
Ootasin vaid pool tunnikest, siis tulid nad tagasi ning sõime õhtust.
Pärast õhtusööki istusime terve perega ühes kolmest elutoast ning alustasime YATZY mängimisega. Ma ei tea, eeldan, et mul pole mitte kunagi nii head mängu olnud kui see, mis me mängisime. See oli super. Allpool vaadake- jälitage seda oranži joont ja näete. Kokku sain 324 punkti ja kahjuks sain ka ühe miinuse- nelikut ei tulnud ära. Aga siiski- super!


Pärast vaatasime veel valguspilte, mis olid väga lahedad! Pildid kuuekümnendatest, kui mu isa oli 10 ja veidi üle ning kui nad käisid klassiga Taanis. Lihtsalt nii lahe! Kõik olid niii stiilsed! Isver! Ausalt, lihtsalt superlahedad pildid olid! Peale selle olid nad niiii hea kvaliteediga- vanasti ikka teati mis tehti. Superäge!
Magama läksin suhteliselt vara. Minu toaks sai siis kontor.. ehk järgmine tuba lihtsalt täis raamatuid ja raamatuid. Superlahe! Suutsin enamiku raamatute pealkirjad ikka lugeda. Nii palju häid raamatuid (Sõrmuste Isand rootsi keeles oli ka ikka olemas!!)
Magama läksin lõpuks poole ühe ajal Enne suutsin ikka veel oma hiiglaslikku raamatut lugeda.

Pühapäev,Hommikul ärkasin vara- jah, kell 9.00 on minu jaoks ikka pühapäeval väga vara ärgata. Sõime siis hommikust ning läksime vanaisa juurde sinna vanadekodusse.
Isver, kui ma kuulen sõna vanadekodu siis ma kindlasti ei kujuta ette seda maja, kuhu me läksime. Kõigepealt oli lihtsalt hiiglaslik saal, kus ühes otsas oli mingi köögi moodustis ning kõik teised olid täis laudu ja toole, kus istuda ja rääkida teiste vanuritega. Me läksime sellest läbi ning trepist alla, kus siis oli vanaisa korter. Reaalselt. Kahetoaline korter. Üks tuba on siis köök/söögituba ning teine elutuba/magamistuba. Igatahes istusime ja sõime piparkooke ning jõime seal kohvi. Me väga kaua ei olnud, umbes poolteist tundi. Siis läksime mina, ema ja Emma poodi käima, sest sööki oli vaja. Õhtusööki + hommikusööki ja sööki sööki sööki. Pärast poes käiku tegime väikse sightseeing toure'i ka mulle. Ehk siis sõitsime autoga mööda linna ja vaatasime, mis vaadata andis.


Hiiglaslik lumememm- polnud küll lumest, aga valge siiski.

Hiiglaslik jääskulptuur. Ehk lihtsalt jäätunud vesi, mida lastakse kuidagi voolikutega alltpoolt vms. Jah, ta oli ikka ränk hiiglane (võrrelge nt. kõrvalkasvavate puudega)

Saami hotelli juures asuv saami restoran. Nii lahe!! :) 
















Selle majaga on väga huvitav lugu- nimelt tegelikult asus ta kesklinnas, kuid mingi pere ostis ta ära (algselt oli ta apteek) ja siis terve maja toodi kraanaga sinna, kus ta nüüd seisab. Umbes kilomeeter kesklinnast. Väga lahe! Maja ise oli hiiglaslik ja näeb ju välja ka nagu apteek? :) Ilus kollane ka 


Siis kodus mängisime Emmaga iPadis ning naersime ja rääkisime. Lugesin veel veidi raamatut ning siis hakkasime kõik riidesse panema, et õue lumesõda minna pidama. Mina, Emma ja Mona olime kõigepealt õues ning tegime väikse lumesõja. Siis tuli Erika ka. Tema üle saime korralikult naerda, sest ta oli selga
tõmmanud vanaisa vana tunked või midagi. Ta nägi nii naljakas välja!

Õues mängisime lumesõda ning ehitasime hiiglasliku kindluse, millest ma reaalselt unustasin pilti teha!!! Äkki Erika tegi telefoniga? Pean ta käest veel pilte küsima. Ma nimelt ei vedanud oma kaamerat päris lume sisse ning Erika tegi telefoniga päris palju pilte. Lahe. 

Erika selle vanaisa kombekaga- ta nägi nii lahe ävlja lithsalt!

Emma viskas mind hiiglasliku lumehunniku tagant lumepallidega




















Ja Mona viskas mind niisama lumepallidega.

Kui tuppa läksime oli Gunnar Birki karvade lõikamisega peaaegu valmis saanud. Ehk jah- Birk kaotas oma pika kasuka ja nüüd näeb ta välja kui jälle üks noor koerakutsikas- nii armas! 

Siis tegime õhtusööki- lasanjet! Istusime aga laua taga ning sõime lasanjet. Nii hea oli. Kõik olime superväsinud ka muidugi! Õhtusöögilauas ka otsustasime, et esmaspäeva asemel läheme Tärnabysse hoopis kolmapäeval, sest vanaisa on tõesti väga haige, ning Gunnar ja kõik teised tahtsid temaga ikka kauem koos olla. Mudugi ei olnud mulgi selle vastu midagi- saingi rohkem linna uurida. 
Pühapäeva õhtul mängisime veel YATZYt. Vaatamata mu lubedusele, et pühapäeval ma ei võida ei saanud ma muudmoodi, kui ikka võitsin. Seekord küll vaid 20 punktiga, aga siiski. 
Pärast YATZYt mängisime veel veidi kaarte (Hiina turakas??) ning siis otsustasin ma magama ära minna- uskuge või mitte aga see kindluse ehitamine, lume sisse näopiltide tegemine ja lumesõda olid päris väsitavad. Lugesin veel veidi oma raamatut Brisingr ning jäin siis magama. Kell oli vist 11??.. 



Esmaspäev, 



Hommikul suutsin jälle vara ärgata. Ehk siis jah, kell pool kümme on ju minu jaoks vara (nagu te juba ennemgi aru olete saanud). Hommikul läksime jälle vanaisa juurde. Jõime seal kohvi ning ma siis ütlesin, et lähen käin linna uurimas ja pildistamas. Läksin siis õue ja otsisin kotist kaamerat- no tere talv, olin ta koju unustanud. Vantsisin aga koju tagasi, võtsin kaamera ning viskasin koti toolile ning marssisin linna. Umbes kilomeetrike on, ei ole palju. Peale selle oli lithsalt super ilm! Päike paistis ja õues oli umbes miinus kuus või seitse kraadi. Lihtsalt super! Igatahes käisin siis avastasin linna ning tegin pilte. Peale selle suutsin oma saapad katki marssida. Ehk siis noh jah tere talv- saabast õmblused lihtsalt pea kärisesid. Kena kena eksole. Peale selle ei olnud mul rahakotti kaasas, et kohe midagi uut osta. Halenorm. Aga siit siis paar pilti linnakesest Lycksele:


Peatänaval oli hoiatus jääpurikate eest!!











Peatänav. Lugesin seal peatänaval kokku 5 juuksurit! Ma ei tea miks neil neid nii palju on! Eriti veel linnas, mis on veel väiksem kui Steinkjer (ja siin on neid vist 4?) Veider. Tere tulemast Rootsi!

 Lamp mis oli jäätunud ja nägi seepärast väga lahe välja. Kahju et ta nii kõrgel oli, et ma ei saanud lähemale..

 Otsustasin Lycksele't kutsuda linnaks, kus kõik sõidavad vanade autodega, sest reaalselt- päris uusi autosi oli seal ikka väga väga väga vähe! Sellised olid vist põhilised...

 Vanaisa maja, kus me siis ööbisime. Ei paista nii suur, kuid tegelikkuses oli ta hiiglane!!












Kirik! Nii ilus norrapärane kirik muarust. Aga no mida mina ka tean eksole. Kuigi tegelt ma väga vahet küll ei teinud, kas oleme veel Norras või juba Rootsis. Kõik oli nii samasugune. Ainult telefonil oli TELENORi asemel TELENOR SE.. see oli kõik. Hinnad olid ka odavamad.

Kui ma siis linnas ringi jalutasin kohtusin Mona, Gunnari ja Emmaga, kes olid just poe poole minemas et süüa osta. Muidugi otsustasin nendega liituda ja kõndisin siis poes ringi ja tegin ka pilti, mis rootsi poeriiulitelt ette jäi. Eksole tore? Jah.. Kindlasti. Nautige (nüüd vähemalt tean mida osta kui järgmisel korral Rootsi lähen ja süüa vaja on!!)

 See kuju oli tegelt liikuv. Ehk siis see pall käis vees ringi ja Emma läks seda katsuma. Pidi jääkülm olema, ilmselgelt. Talv ju!

 Eriti head sõõrikud Rootsis. Meil norras nii VIPPE sõõrikuid ei ole.

 Ehk siis igast erinevat sorti juustud (jah, need mis ripuvad on ka määrdejuustud) ja need karpides ka. Nii beekoniga kui nende shrimpsidega (ma ei tea mis nad eesti keeles on) need väiksed oranšid elukad vees Neid juuste igatahes on igast erinevaid ja nad näevad päris naljakad välja tuupides. Eriti, kui keegi tuleb kooli selle tuubiga ja siis võtab lõunapausil välja Mul oli ikka alguses küll nagu "wtf is this?"

 Ehk siis šokolaadi-pähkli-banaani kommid võimidagi. Need olid kallid. Neid ma ei ostnud. Aga nad olid lahedad. Norras on nad veel kallimad ja Norras ei ole neid nii palju ka (vähemalt minu linnas üll mitte)











Ben&Jerry's jäätised. Ehk maaaaailmaparimaid jäätised! Reaaalselt! Aga nad on nii  iii iiiii kallid, et ma ei raatsinud osta kuigi ma tean, kui kuradima head nad on. Las jääb.

Kui koju läksime siis Mona ja Gunnar läksid veel Birkiga vanaisa juurde. Mina, Erika ja Emma koristasime siis sahvrit, kust leidsime korralikus koguses plastiktopse ja igast prügi, mille panime ÜHEKSASSE suurde musta kilekotti!! Lihtsalt hull koristamine käis!!!



Emma ühe suure suure suure plastiktorniga.







Erika ja Emma veidi ka (see läbipaistev värviline kogu). JA VOT NIIIII PALJU PRÜGI!!

Pärast seda hullu koristamist tulid Mona ja Gunnar koju. Niikaua kui õhtusöök kees ja valmis lugesin ma raamatut. Õhtusöök oli muidugi ju superhea (sõime lambaliha mis oli lihtsalt super!)
Pärast õhtusööki tegin ettepaneku mängida YATZYt, aga keegi ei tahtnud minuga enam mängida, sest ma võitsin neid kogu aeg ju. Niisiis otsustasime hoopis kaartidega mängida. Istusime ja mängisime. Nii hiina turakat (vähemalt kolm korda). Gunnar võitis esimesel korral, teisel korral võitis Mona ja kolmandal Erika. Ma ei suutnud võida. Ma jään YATZY juurde, see ikka lahedam!!
YATZY muidugi tuletas mulle nii muenda Eesti pere meelde, kellega me ikka alati YATZYt ka mängisime. Eriti, kui terve pere kodus oli. Ega mul siis ka kunagi väga võiduvõimalust polnud. Vahel eriti harva ehk. Aga nii tore!

Enne magamaminekut ja pesemaskäiku käisin veel koeraga väljas jalutamas. Õues oli muidugi kena tuul ja lumesadu tekkinud, aga ei olnud hullu. Jalutasin ja jalutasin ning siis tuppa soojenema. Käisin pesemas ning lugesin veel raamatut ning uinusin..

Teisipäev, 

Algas varakult. Kell üheksa. Sõime Erikaga koos hommikust ning läksime siis kõik koos vanaisa juurde. Või tegelikult mitte kõik koos, sest Gunnar oli juba sinna läinud. Nimelt läksime siis Saami teatrit vaatama, ehk üks saami suht noor tüdruk (või siiski naine eksole) tegi üksi teatrit ja etendas 3 saami muinasjuttu vms. Väga lahe oli! Peale selle sain ma saami keelest aru (mis oli kohe eriti win). Mitte muidugi 100%, aga see saami keel, mida see naine rääkis oli nagu soome ja rootsi keele segu, niiet sellest oli päris lihtne aru saada tegelikult. Kõige naljakam oli see, kuit ta rääkis ühe naisega sealt vanadekodust saami keeles oma perekonnast ja et ta kasvas Tärnabys üles ja siis mu ema ja suurem õde vahtisid suurte silmadega ja ütlesid, et nad ei saa ühestki sõnast aru peale Tärnaby ja siis ma ütlesin, et ta räägib oma perekonnast ja kus ta üles kasvas. Suht tore oli.
Need kolm muinasjuttu mis ta etendas olid ka väga lahedad! Peale selle laulis ta niiii hästi! Lihtsalt super! Ja need saami laulud mis ta laulis olid ka nii lahedad!
Pärast etendust läksime jälle vanaisa korterisse ning seal sõime vastlakukleid. Nimelt vastlakuklid on ju Rootsis ka! Ehk siis tähistasin niimoodi vastlapäeva. Mis Eestis ka toimus?
Aga Rootsi vastlakuklid olid martsipaniga! Ehk vahukoore all oli veel martsipan. Kuigi mu isa ütles, et see oli mandlimass mitte martsipan aga mina ja Erika eriti vahet ei teinud, niiet meie jaoks mandlimass=martsipan. Naljakas.
Pärast kuklite söömist ning kohvi joomist läksime tüdrukutega linna käima. Miks? Sest Gunnaril oli kolmapäeval sünnipäev ning Mona, Emma ja Erika ostsid talle kingitust. Mina jooksin kingapoodi ning ostsin omale odavad tennised, sest mu talvesaapad olid otsustanud alla anda. Siis jooksin veel toidupoodi, et Gunnarile sünnipäevaks kaart ja šokolaad osta. Leidsin, sain. Siis kohtusin jälle teistega ning otsustsime Erika ja Emmaga minna bowlingut mängima. Nii hea idee. Meil oli niii lahe lihtsalt! Mängisime kaks roundi. Üks round maksab 30SEK inimene, niiet võrreldes Norraga (umbes 70NOK vist) on ta ikka väga odav!!! Igatahes mängisime ja tegime seal pilte ka ilmselgelt. Esimese mängu võitsin mina ning teise Erika. Kokkuvõttes võitsin ma nelja punktiga. Ei olnud head mängud, ütlen kohe. Arvatavsti oleksime kõik kolm saanud kõik nulliringid, kui poleks olnud neid ääriseid üleval. HAHAHA..

 Esimese mängu lõpp. Ei tea jah kes võitis eksole. Tegelt suht pingeline? :)


Mina siis ka bowlingut harrastamas. Hea et pall valele poole käest ei lennanud, või mis?


 Erika näitamas stiili..


 Emma!! Ta vaevu jaksas seda kuuli käes hoida.

Erika ja Emma tulemusi ootamas. Või äkki vaatasid üht naljakatest videotest?
Pärast bowlingut jalutasime koju. Hea külm oli õues ka. Koju jõudsin kirjutasin siis sünnipäevakaardi ära ning istusin ja lugesin. Enne õhtusööki käisin veel Birkiga väljas jalutamas ka! Lihtsalt veidi, et ta kakada saaks. HAHAHA..
Siis istusime ja mängisime veel kaartidega ning kui teised läksid telekat vaatama otsustasin veel lugeda ja varasemalt magama minna. Muidugi pidin veel kohvrit ka veidi pakkima!

Kolmapäev, 

Hommikul käisin pärast hommikusööki käisin Birkiga väljas ning toppisin siis veel viimased asjad kohvrisse. Teised läksid veel vanaisaga hüvasti jätma, ma istusin ja ootasin teisi kodus. Lugesin veel ja tuletasin meelde, mis viimastel päevadel toimunud oli.Siis alustasime sõitu Tärnaby poole. Aega läks umbes kolm ja pool tundi vist. Ma magasin. Ei suutnud midagi muud teha lihtsalt. Ehk siis istusin ja kuulasin muusikat ja magasin.
Kui olime kohale jõudnud sättisime asjad sisse ning siis Emma ja Erika läksid juba mäele. Vaid poolteist tundi oli aega, enne kui mägi kinni pandi. Ma ootasin isa, ning siis läksime ja laenutasime mulle laua ka. Suht naljakas oli, sest ma ajan ju parema ja vasaku sassi (vahet pole mis keeles) ning kui too kutt küsis, kumma jalagama sõidan siis ma mingi vehkisin jalga "TOLLEGA!!". Ta ka naeris.
Laua laenutus pooleteiseks päevaks maksis 450SEK. `Päris korralik ikka. Igatahes kohe kui koju jõudsin panin aga mäeriided selga ning nautisin veel viimast tunnikest mäel. Väga lahe oli! Päris mäele ei hakanud minema, sõitsime Emmaga lastemäel, aga see lastemägi ei olnud väga lamelame lastemägi, ta oli selline tavaline. Ehk siis nautisin seda puuderlund, mida kõik kohad täis olid.
Pärast seda tunniajast sõitu oli lihtsalt nii hea olla. Nii mõnus. Väga ei tahtnud liikuda, sest väsimus oli samasuur!
Aga otsustasin poes käia, et energiajooki osta. Läksin siis poodi, leidsin kuskilt poenurgast need Red Bullid mida otsisin ning läksin maksma (leidsin veel 5 väikest šokolaaditahvlit 15SEK eest) ning siis valmistusin maksma. Müüja vaatas mulle otsa ja küsis et "dokumenti palun?" ma mingi.. "mida?" .. ta mingi "sa oled 18?" ütlesin et "ei ole" ise vaatasin, et kas võtsin ikka red bulli, pärast võtsin unise peaga mingi õlle eksole. Aga ei, päris red bull oli. Müüja siis ütles, et ta ei saa mulle müüa, sest ma pean 18 olema et energiajooki osta. Ma olin naerule purskamise äärel. Isver. Rootsi on ikka väga veider riik, ausalt! Läksin siis poest koju oma šokolaadidega ja teel nägin Erikat, kes oli Birkiga jalutamas. Küsisin, et kas ta ka teab, et rootsis ei saa energiajooki osta kui pole 18 ja siis me kahekesi naersime, et Rootsi on ikka väga veider.
Kui toas isalt küsisin siis ta ütles, et see on ju iseenesestmõistetav, seal on nii palju koffeiini. Mõtlesin, et sama hästi võiks ju juba kohvi ostmise ära keelata. Veidrad seadused ikka.
Õhtusöögiks olid kevadrullid ja kala (mitte mulle). Nad sõid lõhet. Jah, ma proovisin ka, sest ta nägi hea välja (ananassiga ja värki) aga ei, pole mulle. Lithsalt ei maitsenud üldse.
Ja siis sõime veel õunakooki vaniljekastmega, sest Gunnaril oli siiski sünnipäev.
Enne magamaminekut veel lugesin ja lugesin, et raamatu ikka läbi saaks ka eksole. Paar peatükki jäi lõpuni, kui lõpuks magama otsustasin minna.

Neljapäev, 
Hommikul ärkasin veidi enne kaheksat (kella üheksast tehti mägi lahti) ning käisin kohe õues jooksmas. Umbes 15 minutit. Alguses oli külm, pärast oli hea. Nimelt ma siis pean jooksma veidi enne kui ma lauaga sõitma lähen, sest muidu lähevad mu jalad krampi. Niiet ma pean sooja tegema, et jalad soojad oleksid ja ei läheks krampi. Vot nii. Igatahes jooksin. Tulin tuppa, sõime hommikust ning läksime siis Erikaga mäele. Alguses sõitsin paar korda Emmaga lastemäel, kuni Erika tuli ning siis läksime juba suuri mägesid vallutama.
(Hoiatus: järgnevad pildid on tehtud telefoniga, niiet kvaliteet pole kohe üldse hea, aga ma lihtsalt ei hakanud oma kaamerat sinna üles kaasa vedama)


Mina mäe tipus. 365m kõrgusel merepinnast (kõrgemal kui Eesti kõrgeim punk, selle üle Erika naeris ikka korralikult!!)

Liftiga sõitis sinna üles 13 minutit. Ehk siis see oli pikk ja piinarikas minek. Aga kõik oli seda väärt.


Veidi vaateid allapoole, kui ise juba istukiga kuskil kõrgel kõikusime.


Hommikupoole ei olnud ilm nii ilus- oli piisavalt külm ning peale selle olid pilved nii madalal, et udu ja kõik varjasid mäed ära. Ja ilmselgelt ka päikese. Niiet kui alguses sõitma hakkasin tipust, siis ma ei näinud mitte midagi. Kõik oli lihtsalt hall. 


Mäe lõpp. Ehk pärast seda, kui kukkusin ja kogemata salto maha panin, sest laua esiotsa tõmbas puuderlumme kinni. Ise maandusin pehmelt sinnasamma puuudrisse ja kõik oli lihtsalt super! Aga selline see mägi välja nägi altpoolt. Künklik ja pehmet puuderlund täis ja kõik oli lithsalt lahe 


Enne viimast sõitu enne lõunasööki hakkas päike pilvede tagant välja piiluma.
Ehk siis kella 12 ajal käisime sees lõunat söömas. Sõime paar võileiba ning vahvleid ja kakaod. Nii tore oli! Siis läksime mäele tagasi ja otsustasime teisele poole mäge minna, ehk siis eemale majast, kus elasime.
Selle majaga on veel see, et suusatajad (ehk kõik peale minu) panid aga suusad otse trepis jalga, sõitsin 10m ümber majanurga ning lastemäest alla tõstukini. Ise jalutasin kuni siis lastemäeni ning sealt sõitsin tõstukini. Nii super kohas on see maja lihtsalt! Seepärast saime ka piletid tasuta, et lastemägi asub veidi mu isale kuuluval maalapil.



See on siis juba teisel pool mäge, kus nõlvad on veidi rohkem hooldatud ning seal on ka park ja kõik muud. Mina ja Erika leidsime omale sealse lemmikmäe, mis oli lihtsalt super! Alustasime aga sealt majast ning sõitsime ja sõitsime kuni küllalt sai.


Kella poole kolme ajal läksime tagasi oma "kodupoolele" ning jälle istukite peale ja hakkasime aga jälle kõlkuma. Ilm oli nii ilusaks läinud, et päike vaid paistis ja erksinine taevas vaatas vastu. Ka kaugemal olevad mäed paistsid ilusti kätte ära! 


Mina ja Erika siis kõlkumas. Raske arvata vist, kumbmina olen?

Õhtul olin lihtsalt nii väsinud.Pärast õhtusööki (rootsi lihapallid) pesime mina ja Erika nõud ning siis lugesin veel veidi oma raamatut. Ehk siis sain raamatu läbi. Nii hea raamat oli. Ausalt Ootan juba, et saaksin viimase raamatu ka ära lugeda, aga seda ma vist Norras teha ei saa, sest ma ei ole siin veel seda leidnud raamatukogust ja osta on veidi liiga kallis siin. 
Igatahes läksin rahuliku südamega magama. Enne veel pakkisin veidi kohvrit, et homme saaks selle võrra kauem mäel olla. 

Reede, 

Hommikul ärkasin jälle vara ning käisin jooksmas. Siis pakkisin oma asjad ära. Välja jätsin vaid riided, mis pärast selga panna. Läksime siis pärast hommikusööki Erikaga mäele. hirmus külm oli. Kui viimased 5 minutit oli jäänud istukiga sõita (seal tipus, kus enam ühtegi puud ei olnud) oli tuul lihtsalt nii kohutavalt tugev ja külm. Peale selle sadas veel lund ka! Niisiis Erika otsustas, et teeb vaid ühe sõidu ja läheb siis tuppa, sest nii külm on ja ta ei tundnud end nii väga tervena. Ma siiski jäin veel edasi sõitma. 
Väga hull oli. Samas mägi oli lithsalt super! Kuna see tuul oli nii tugev, oli ta kõik selle puuderlume vedanud hooldatud radada peale ning väikestesse kuhjesse, niiet kõik tundus müksuv kui sõita. Lihtsalt nii super! Ainuke veidi halb oli see, et ma ei näinud ju mitte midagi niiet kui äkitselt väga hooldatud rahalt päris vaid puuderlumme sõitsin käisin ikka pikali ka paar korda. Nimelt puudris on veidi raskem sõita ja raskust ei saa nii palju laua ninale kanda kui muidu. Niiet päris naljakas oli. Samas on sinna nii pehme maanduda, et ei ole hullu. 
Tegin paar sõitu ning käisin siis jooksuga toas, et kõrvaklapid tuua. Kokku sõitsin poolteist tundi. Siis läksin tuppa ja pakkisin veel viimased asjad ära. Olin nii läbi külmunud, et pidin oma varbaid vastu radikat soojendama samal ajal, kui ise paar võileiba sõin. 
Siis alustasime tagasisõitu Steinkjerisse, mis ühe autoõnnetuse tõttu mis otse meie teele jäi viiest tunnist kuue ja pooleni venis. Aga siis jõudsime koju ja vanaema juures sõime tacosid. Nüüd elangi kuni kolmapäevani vanaema juures, sest meie kodus on kõik nii sassis selle toalettide parandamise pärast ja ülemisel tualetil pole ust,niiet ma siis olen vanaema juures kolmapäevani, kuni ukse saame ja kõik jälle normaalseks tagasi läheb. 

Olge tublid, 
Olete juba nagunii, kui kõik saite läbi loetud. 



Saadan teile kõigile veel tervisi oma lumelauanäo tagant.
-kista.

1 comment:

Anonymous said...

viimane on kõige parem pilt! K&L ;)