Saturday, April 21, 2012

Oslo!!

Oslo reis oli lihtsalt nii lahe ja vapustav ja tore. Nii lahe on lihtsalt olla koos inimestega, kellega võib kõigest ja kõigest ja kõigest rääkida ja lihtsalt koos olla ja naerda ja filosofeerida elu ja elu mõtte üle ja. Lihtsalt super!
Ja no muidugi Oslo- Oslo on ju lihtslt nii armas linn! Ta ei ole üldse suur! (või noh kesklinn ei ole suur) ja ta ongi selline noh.. koselig. hubane ja nagu mõnus ja.. Ilus. Super!
Oma reisi alustasin siis esmaspäeva hilisõhtul. Kõigepealt siis rongiga Steinkjerist Trondheimi ja siis Trondheimis oli mul umbes 45 minutit aega, et oma buss üles otsida. Ei olnudmingit probleemi, sest bussijaam on kohe rongijaama kõrval ja selle õige platvormi otsimisega polnud ka probleemi, sest platvormide juurde oli ilusti kirjutatud, milline bussiliin sõidab. Niiet jess, sain õige koha.
Ootasin bussi vaid 10 minutit ja siis sain juba bussile ka. Kahekorruseline buss oli, istusin siis teisele korrusele kõige ette. Oh nii hea koht. Hehe.. Ülevahekäigu istus üks naine, kes oli pärit Venemaalt ja elanud Norras mingi 3 aastat vist juba.
Ja siis hakkasime sõitma. 8h bussiga. Okei. Ma ikka pool sellest ajast umbes magasin ka, aga ausaltöeldes väga ei saanud magada- lihtsalt ei saanud noh. Buss mürises ja loksus ja aknast välja vaadata oli ka ju piisavalt lahe. Kuigi kui kõige pimedam oli, siis ma ikka magasin, aga kui valgemaks läks ja lud hakkas sadama siis oli lahe mägesid vaadata.
Teisipäeva hommikul kell pool kaheksa olin ma siis Oslo bussiterminalis. Kohe kui bussilt maha astusin sain sõnumi Clémentilt, et "ma jään hiljaks istu kuskile maha MA TULEN!" hakkasin naerma omaette, sest see sõnum oli umbes "appi ära ära kao nüüd oslos!!" haha. Aga ma siiski pidin vetsu minema, nii ma siis läksin vetsu ja ohhoo- 10NOK. Mul täpselt seda 10NOKist senti ei olnud, niiet ma siis koukisin oma rahakotist välja 10 1-NOKist ja siis mõtlesin, et infos vahetan ümber aga no seal oli mingi maailma pikim järjekord lihtsalt. Nii ma siis mõtlesin et noh, küsin inimestelt et äkki saavad need vahetada. Ühekorra võite arvata, mida minust arvati, kui ma läksin mingi võõra jurde- endal pihk sente täis. Jah- kõik arvasid et ma küsin oma mingitele lastele süüa. Isver jumal ausalt küll noh. Aga siis ma lõpuks küsisin turvamehelt, kes lihtsalt ütles et "tule kaasa" ja siis tegi mulle selle vetsu ukse lahti, niiet JEEE TASUTA VETS!! hehe.
Siis jõudsin ma kohvi osta ja siis täpselt Clément tuli. Isutisme kuskil kohvikus- rääkisime niisama maast ja ilmast ja kuidas meil vahepeal läinud on ja mis toimub ja mis tegema hakkame ja lihtsalt. Niisama. Lõpuks sai kell umbes üheksa ja mõtlesime, et nüüd on siis enam vähem normaalne aeg välja minna. Sihtpunktiks oli Vigelandsparken (nime peale klikkides saate inglise keelsele saidile, et rohkem lugeda) kuhu me siis kõigepealt võtsime metroo ja siis jalutasime veidi. Terve park oli väga väga väga lahe! Kahju, et ilm mitte just kõige parem ei olnud- ei sadanud küll, aga päikest ka polnud ja päris jahe oli ilma päikseta. Clément külmetas nagu Prantslane Oslos. hahaha.. okei.
Pärast seda käisime siis Oslo peatänaval Karl Johans gate'il jalutamas ja Kuningalossi vaatamas. Siis veel tuur Rådhus'sse, kus sees Clément ei olnud enne käinud ja mis oli väga väga väga lahe seest. Nii suur ja palju kunsti korraga. Seal sees me siis istusime ja rääkisime ja sõime šokolaadi ja lihtsalt soojenesime. Veel vaatasime Nasjonaltheatre't väljastpoolt ja siis veel Stortinget'i ka ilmselgelt. Seal käisime jällegi veel sees ka.  Nii lahe oli! See oli ju seest nii lahe ja ilus ja.. Ohh.. istusime ja kuulasime seal, mingi kutt rääkis millestki, mul enamik juttu läks kõrvust mööda sest ma lihtsalt vahtisin suu ammuli sealt ringi.
Ja siis käisime Oslo Kebab'i söömas. HAHAH.. tavaline tõeline Oslo kebabi koht oli. Istusime ja sõime siis seal- polnud kõige hullema maitsega kebab aga kindlasti mitte ka kõige parem. Oli keskmine. Kui lõpuks kebabikohast välja saime oli hakanud rahet sadama. Naljakas. Ja siis seda sadas veidi. Me jalutasime siis ooperimaja poole.
Käisime ikka Oslo ooperimaja katusel ka ikka ära ilmselgelt. Kena oli. Niisama jalutasime ja rääkisime. Kuna seda katust pesti või midagi, siis mingi naine lendas täiega selili, sest libe oli. Ise ta hakkas naerma, niiet järelikult haiget ei saanud nagu väga.
Ja siis oligi kell juba päris korralikuks saanud, umbes pool viis ning hakkasime siis kodu poole minema. Sõitsime trammiga umbes 20 minutit ja olimegi Clémenti juures siis. Ta emasid ei olnud sel hetkel kodus, niiet me siis niisama tsillisime, kuulasime muusikat ja lebotasime kui tal äkki tuli hullult hea idee lasteaeda minna. Nimelt ta naabermaja on siis lasteaed, kus on siis see lasteaia mänguväljak. Noh jah. Oli lõbus küll jah!
Ja siis tulime tuppa ja vaatasime Futuramat. Jah, PRANTSUSE KEELES. Ma isegi tegelt sain aru, mis teema oli ja mis toimus aga siiski- uni oli suurem, niiet ma siis jäin lihtsalt magama.
Kui Clément mind lõpuks äratas oli kell juba peaaegu pool üheksa ning õhtusöök oli valmis. Ja nii ma siis kohtusin tema kahe vahetusemaga, kes on maailma ühed kõige lahedamad inimesed kindlasti. Nad olid lihtsalt nii sõbralikud ja avatud ja toredad. Lihtsalt super!
Pärast õhtusööki sättisime Clémentiga mulle siis alla tuppa voodi valmis ja suht läksime magama. Mõlemad olime piisavalt surnud.

Hommikul ärkasime vara, sest oli vaja ju siiski kooli minna. Kuna Clément kohvi ei joo siis istusin mina ja jõin kohvi samal ajal kui tema sõi. Ja siis ma küsisin, et kas me teeme nagu matpakke'i ka või käime pärast kuskil väljas söömas või midagi. Ja siis ta võlus kapist kaks matpakke'i välja. Nii armas, et üks ta ema oli mulle ka matpakke'i teinud. Aww..
Ja siis läksime metrooga kooli. Oslo Katedralskole'is käib Clément siis. Esimesed kaks tundi isutusin ma raamatukogus. Vahepeal käis üks teine võp seal, kes on ka YFUga ja käib samas koolis ja ta on Saksamaalt.
Ja siis kolmanda ja neljanda tunni läksin Clémentiga kaasa norra keele tundi. Nad olid just eelmisel nädalal ja selle nädala alguses dialektidest rääkinud ja siis olid nagu "appi nii lahe sa räägid trönderski" haha.. mul oli ka naljakas. Samas vahepeal on sellest Oslo dialektist ka päris veider aru saada, kui nad mingi elukiirelt räägivad. umbes 100 sõna sekundis lihtsalt- kohutav. Aga ei, väga tore oli. Norra keele tundides tegid nad siis mingeid esitlusi kirjanduslikest probleemidest ja võrdlustest raamatutest, mida nad lugenud olid. Väga huvitav oli ausaltöeldes!
Pärast kooli läksime siis YFU kontorisse käima, mis oli veidi tropp idee, sest kell oli päeval- Clément oleks pidanud koolis olema. Ja peale selle sain ma veidi sugeda, et YFUle ei olnud öelnud, et reisile lähen. Samas ma reaalselt arvasin, et kui mööda Norrat reisin siis ei ole nii hullu, aga no okei. Õnneks täidsin kohapeal paar paberit ja kõik oli korras- Eestisse sellepärast kohe tagasi saatma ei hakata, hehe. Aga YFU kontoris oli väga tore. Isutsime, sõime ja rääkisime internidega juttu (ehk siis Lukase ja Fabianiga) peale selle saime veel oma lennuajad teada, sest Fabian tellis just pileteid. Ehk siis 29. juuni 2012 Trondheim-Kopenhaagen-Berliin. Ja tere talv, mu vahetusaasta ongi läbi. Kohutav. Õnneks on veel veidi üle kahe kuu jäänud ja ma teen veel nii palju kui oskansuudanjõuantahanviitsin.
Pärast YFU kontorit käisime siis viikingilaevamuuseumis, mis oli väga tore iseenesest. Üks nendest kolmest laevast seal oli lihtsalt hiiglaslik! Ja nii ilusti säilinud ja kokku pandud ja. Lihtsalt vapustav! Teine oli väiksem ja kolmandast oli alles jäänud vaid põhi enamvähem.
Samas oli seal veel igast leide, aga kuidagi väga vähe infot oli üldse kokku, et kuidas kõike neid kasutati või noh. Aga ei ole midagi hullu, väga tore muuseum oli. Tsillisime seal kokku poolteist tundi- ostisin veel magneti ja Clément ostis üke viikingivõtmehoidja.
Pärast seda muuseumi trippisime veidi veel linnas ringi ja siis läksime koju ära. Kodus tsillisime niisama, rääkisime ja mängisime lolli nagu alati kui kaks (või enam) yfukat kokku saavad. Kuulasime muusikat. Enamikus prantsuse muusikat ja vahel paar norra DJ Broilerit ka vahele. Ärge küsige. DJ Broiler on lihtsalt kohutav. Naljakas, aga kohutav. Ja siis hakkas Clément süüa tegema. JEEEE..
Ehk siis õhtusöögiks sõime prantsuse sibulasuppi, mis oli lihtsalt vapustavalt hea! Kuna ma enne ei olnud sibulasuppi söönud, siis ma ei osanud kommenteeerida mis puudu oli või mida oleks võinud paremini teha. Minu arust maitses ta lihtsalt superhästi. NIIII HEAA!!
Ja siis õhtul vaatasime 3h filmi "Fingersmiths" mis oli väga väga väga hea! Kuna Clément on tüüpiline pranstlane siis järgmisel päeval arutasime veel vähemalt poolteist tundi selle filmi üle ja kui sügavamõtteline ja hea see ikkagi oli. Kuidas erinevad karakterid olid välja toodud ja kuidas ja kes muutusid. Aga kokkuvõttes oli see film (või tegelikult lühiseeria mis koosneb kahest osast) väga väga väga hea!
Magama läksime siis pärsat filmi lõppu kui kell oli umbes 12 või veidi peale.

Neljapäeval magasime hommikul kaua. Neljapäev oli üldse väga lebo ja selline, lõbus ja rahulik päev, kus me ei teinud väga midagi peale lihtsalt rääkimise.
Lõpuks sõime hommikust umbes kella poole 12 ajal. Või Clément sõi ja mina jõin kohvi, sest mul ei olnud kõht kohe üldse tühi. Pärast seda vaatasime siis filmi Hangover 2, mis oli väga väga naljakas. Käisin seda tegelikult suvel vaatamas oma saksa venna Dardaniga, aga seda filmi võib ju mitu korda ka vaadata, sest ta on piisavalt hea!
Pärast filmi istusime ja sättisime veel kõike asju valmis. Ma siis pakkisin oma kõik asjad kokku ja tegin oma voodi ära ja siis seadsime sammud trammipeatuse poole trammi ootama. Trammiga sõitsime kesklinna umbes 20 minutit.
Ja siis käisime poes. Lubasin Clémentile šokolaadi osta ja seda ma siis ka tegin.
Ja siis saime kokku ühe teise prantsuse võpiga, Louise'iga, kes samal õhtul reisis edasi Bergenisse. Ta rong läks kell 23.00, täpselt samal ajal kui minu buss, niiet saime koos istuda ja oodata.
Nii me siis läksime kolmekesi jälle kebabi sööma. Kell oli juba umbes viis. Istusime seal samas kebabi restoranis ja siis ma äkki avastasin, et ma ei olnudki terve päev midagi muud söönud- veider. Aga nii me siis istusime seal lõpuks kokku umbes kaks tundi- lihtsalt rääkisime ja tegime nalja ja olime koos. Väga tore oli! Ja siis lõpuks otsustasime kuskile edasi minna. Ehk siis jalutasime niisama ringi ja astusime vahel mõnda poodi sisse et niisama ringi vaadata.
Ja siis lõpuks mõtlesime, et lähme istume lihtsalt rongijaama maha ja räägime ja joome kohvi ja oleme koos. Läksime siis rongijaama ja seal ohhoo- kohtusin oma siiinse vennaga, kes oli just põhja-norrast tulnud. Väga tore oli teda näha. Ta ikka ütles, et tuleb veel enne Steinkjerisse käima, kui ma ära lähen niiet küll ma temaga veel siis kohtun. Ei jäänud see viimaseks korraks. Ta ise elab ju Oslos.
Siis ostsime kohvi ja istusime ja rääkisime. Väga lõbus oli. Arutasime küll vist terve maailma probleemid üle. Kõike.
Mis on kõige naljakam vahetusõpilaste juures minu arust on see, et me oleme kõik erinevatelt maadest pärit (või meie puhul siis kaks prantslast ja üks eestlane) ja me räägime oma vahel norra keeles. Kui veider see on? Sellessuhtes, et inglise keel on ju ülemaailmne keel- lingua franca, aga norra keel? Lihtsalt.. naljakas. Samas nii lahe!

Kui kell sai üheksa ütles Clément et okei, ma siis nüüd lähen. Tal oli järgmisel päeval ju terve päeva töö inglise keeles, niiet me kõik mõistsime. Jälle oli kahju hüvasti jätta. Ma ju tean, et kohtume paari kuu pärast juba jälle Berliinis, aga kes teab mis pärast seda saab? Millal me kunagi jälle kohtume.
Ma arvan, et need hüvastijätud ja need küsimused, et "millal jälle?" ja "kas üldse kunagi?" ongi kõige kohutavam osa vahetusaasta juures. Kuidas sa jätad nagu hüvasti nii heade sõpradega ja siis lihtsalt ei tea, et millal te üldse veel enam kohtute. Veider. Ja raske.

Aga nii me siis istusime Louise'iga ja rääkisime veel. Vahepeal käisime ostsime midagi süüa ja siislihtsalt ootasime. Kui kell sai pool 11 ma siis hakkasin bussiterminali poole minema. Louise'iga oli sama kahju jälle hüvasti jätta. Saime ju vaid ühe päeva koos olla. Aga YESil näeme. Jälle. Veider.

Ja siis sõitsin ma jälle bussiga. 8h. Ei, ma jälle ei saanud väga kaua magada, aga polnud hullu. Peale selle suutsin Trondheimis kuidagi oma esimesest rongist maha jääda, mis polnud väga hullu sest ma lihtsalt pidin tund aega kauem ootama- rongid tulevad Steinkjerisse ju iga tunni aja tagant. Nii ma siis istusin, lugesin raamatut ja ootasin ja siis tulin rongiga koju.

Terve reedese päeva olin piisavalt surnud ja ei jaksanud midagi teha. Samas ilm oli nii ilus, et kui ma lõpuks koju jõudsin otsustasin siiski veel õues ühe tuuri teha siinsesse randa ja seal istuda ja lugeda. Oli väga tore.

Õhtul rääkisin veel emme ja issiga Skypes ja oligi vot nii.

Ja selline oli siis mu Oslo reis. Pilte panen FOTKIsse homme ja siis annan teile aadressi ka ja siis võite vaadata ja nautida.
Täna lähen kohekohe sõbranna juurde Simpsoneid vaatama- hehe

Olge tublid, nautige kevadet ja ärge suve väga oodake,

-kista.






No comments: