Wednesday, April 11, 2012

viimase kooliveerandi algus

Kuna mul esmaspäeval kooli ei olnud, sest oli teine ülestõusmispüha siis esmaspäeval olin ma niisama kodus, pakkisin veel oma asju lahti, kirjutasin blogi ja lihtsalt puhkasin ja võtsin veel vaheajast viimast.
Ja teisipäeval oli siis vaja jälle kooli minna..
Teisipäeva hommikul läksin siis bussiga kooli. Kui ma matemaatikaõpetajat ootasin ja istusin siis oli kuidagi kurb olla, sest mõtlesin, et käin siin koolis veel vaid kaks kuud. Kõik teised õpilased on õnnelikud, et "oh jesss, kahe kuu päerast saab kool läbi ja suvevaheaeg!" ja mina ja teised vahetusõpilased oleme suht ainukesed, kes kohe üldse ei oota, et kool juba läbi saaks. Veider. Veider on mõelda, et paari kuu pärast ei ole ma enam vahetusõpilane. VÄGA VEIDER.
Aga esimeseks tunniks oli siis matemaatika. Ma ei tea, midagi väga tarka ma seal ilmselgelt ei teinud, sest ma isegi ei mäleta mis seal toimus. Arvatavasti terve päeva tööks harjutamine. Terve päeva töö on meil mai alguses.  Mingi ühel neljapäeval on. Saab jälle viis tundi matemaatikat teha JEE ♥
Järgmised kaks tundi olid sotsioloogiad, kus vaatasime norra dokumentaalsarju Internetist ja arvutitest ja infotehnoloogiast. Ingrid jäi kohe alguses magama, mina olin ilusti ärkvel ja vaatasin nad ära, kuigi ma ei mäleta midagi sest mu mõtted rändasid ilmselgelt kuskil mujal ringi.
Söögivahetunnil tegime plaane, et kui mu siinsed sõbrannad mulle oktoobris Eestisse külla tulevad, et mis me siis kõike koos teeme (neil on muideks juba lennukipiletid olemas- nii väga ootavad juba, et mind jälle uuesti näha saavad. Ma ise olen veel Norras muidu.. hehee) ja päris head plaanid tulid. Nad olid kohe väga üllatunud, et meil nii palju poode ja kaubanduskeskusi on. Nad ilmselgelt arvasid, et meil ei eksisteeri internetti ja pood on midagi eksootilist. Haha..
Neljandaks tunniks oli prantsuse keel, kus harjutasime kiirlugemist poole päeva tööks mis ka varsti peaks tulema. Ei ole 100% kindel millal, aga piisavalt varsti need tööd siin jälle meil algavad. Just nagu enne jõule.
Viimaseks tunniks oli ajalugu või norra keel. Ei, norra keel oli! Norra keeles jaotasime end gruppidesse ja rääkisime õpilaste seas läbi viidud uuringutulemustest. Noh üldiselt: kui motiveeritud nad on kuidas neile õpetajad meeldivad, mis on hea, koolimaja on hea? Rahu ja vaikus on klassis? jne. Selline standartne. Ja siis rääkisime ja arutasime, et kuidas parandada jne. Mingeid ilgelt veidraid muusikat kuulas üks klassivend terve tunni kõvasti. Roosat helikopterit näiteks (norrakad teavad). Ja veel igast. Fest Hos Mange tuli ka ikka ära, heheh..
Pärast kooli läksime Jessica ja Bodiliga koos ostukeskusesse. Meil kõigil oli paari asja seal vaja ajada ja saime kõik korda. Elu jälle ilus. Ja siis tulin bussiga koju.
Kodus sõime õhtust. Õhtusöögiks oli kanasalat. Isver kui heaaa see oli! Kana ja agurk jatomat ja salatilehet ja juust ja. No oli lihtsalt super!
Pärast õhtusööki rääkisime Emmaga pikad jutud maha ja mängisime koos tetrist ning siis veel lithsalt lebotasime, vaatasime telekat ja no nii ta läks.
Magama läksin üheteist ajal ma arvan. Selline hea aeg, hehe. Eestis vist võin vaid unistada, et kell 11 magama saan? o_O

Kolmapäev,

Hommikul ei tahtnud ärgata. Tahtsin veel edasi magada nii kaua kui võimalik aga no ei saaanud ju! Esimene tund oli norra keel, kus meid jaotati gruppidesse ja siis pidime lugema gruppides mingit romansiaja kirjandus (issand kas see on romansiaeg eesti keeles????) Suht tore oli. See oli mingi selle aja norra keel, ehk siis no kirjakeel oli taani keel, ehk siis päris naljakas oli lugeda. Aga ei- ikka mina pidin ka lugema- olen siiski suht nagu tavaline õpilane siin, kes lihtsalt hindeid ei saa ja koduseid töid ei tee. HAHA..
Aga Järgmised kaks tundi olid inglise keeled. Alguses valmistusime Ingridiga mingiteks igavateks inglise keele tundideks, aga reaalselt hakkasime hoopis filmi vaatama. "Truman Show" oli siis filmiks. Jim Carrey mängis seal niiet ilmselgelt oli ta piisavalt naljakas. Väga tore oli. Üks mu klassivend, kes mu ees istus, küsis, et kas ta võib mu salli laenata padjana. Issand see oli lihtsalt nii naljakas. Niisiis ta jäi magama. Mina vaatasin fimi ära. Polnud mingi maailmaparim film, aga päris asjalik siiski.
Lõunapausil tegime jälle Eesti jaoks plaane ja rääkisime niisama juttu. Kuidagi väga tavaline on see, et kõik räägivad samal ajal ja siis keegi lõpuks ei saa lihtsalt mitte mdiagi aru, mida keegi teine ütles. Tere tulemast norra. Ja no muidugi on kõik väga valju ja hääletoonid on vähemalt nelikümment korda kõrgemad kui Eestis. Naljakas. Ma ei kujuta ette, kui veider on jälle Eestisse tagasi tulla ja niimoodi tavaliselt ja madalal toonil rääkida.. heheh..
Viimaseks kaheks tunniks oli matemaatika, kus mina, Bodil ja Vera reaalselt ei teinud mitte mdiagi. Lithsalt passisime, rääkisime juttu ja no okei, kirjutasime pealkirju ja selle kirjutasime ka vihikusse, mis tahvlile oli ilmunud. Pool klassi oli suht uneseisundis. Keegi väga ei jaksanud lithsalt midagi teha. Unine kolmapäev ehk?

Pärast kooli jalutasin kesklinna. Võtsin raha välja ja panin väikse paki Eesti poole teele. Pärast seda siis ootansin bussi ja ostsin jälle omale kuupileti (reaalselt ei jõua ära oodata, millal kuupileti eest pean maksma 5€ mitte 40€) Ja siis ei tulnud ma mitte koju vaid läksin vanaema juurde kus me siis täna õhtust sõime. Homme sööme ka.
Teised sõid kala. Mina sõin kanatiibu. Homme sööme pannkooke. JEEE!!! Pannkoogid on niii head! Peaks norrakaid kunagi traumeerima ja väikseid pannkooke tegema? hullult hea idee iseenesest...
Siis tulime koju. Meil käib alltoas uue põranda panemine. Ehk siis aitasin emal ja isal raamaturiiulit raamatutest tühjaks teha ja siis veidi liigutada, et saaks uue põranda alla panna. Kui raamatuid tühjendasime ja ümber tõstsime siis isa ütles, et nii palju raamatuid peab ära viskama, sest nad lihtsalt võtavad ruumi ja keegi neid ei loe. Mul oli nii kahju. Ja siis ta umbes ütles, et kui ma midagi leian mis mulle meeldib siis ma põhimõtteliselt võin selle endale võtta. Ja siis samal ajal jäi mulle silma Anna Karenina. Nii lahe! Inglise keeles ja puha ja kõik ühes raamatus koos ja.. ja siis isa niisama muuseas et "okei, see on sinu oma. Võta endale. Meie seda nagunii ei loe!" Ma olin niii õnnelik! Mul on Anna Karenina raamat! Niiii lahe! Ma seda norras olles enam lugeda arvatavasti ei jõua, aga siis on mul vähemalt raamat, mida Saksamaal ja alguses Eestis lugeda. JEEEHHUUU!!
Siis istusime Emmaga ja aitasin tal reedeks kodutööd teha Väga tore oli. Sõime veel rosinaid ka. Rosinad on norras nii head minuarust. Veider.
Ja siis vaatasime veel telekat ja uudiseid ja käisin pesemas ja nüüd nonäed- siin ma olen. Hakkan magama minema, sest kell on juba pool kaksteist.

Olge tublid,

Järgmisel esmaspäeval lähen mõneks päevaks Oslosse teistele vahetusõpilastele külla!!! Ootan juba väga! See tuleb nii tore reis! MA TEAN! Näen jälle Clementi (kelle juures ma ka ööbin) ja kohtun veel teistega, kellega järgmisel korral kohtun YESil ja pärast seda ei tea keegi, millal me jälle kohtume. Nii veider. Sul on niii head sõbrad ja sa lihtsalt ei saa nendega koos olla, sest te elate eri riikides või maailmajagudes või isegi kontinentidel. Veider. Samas siis on vähemalt alati kedagi külastada kuskil, hehe.

Olge tublid, head ööd, magage hästi ja ärge end ära lõhkuge suve oodates- küll ta vaikselt tuleb, kuigi vahetusõpilaste jaoks päris kindlasti liiga kiirelt.

-kista.




No comments: